Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












O sută treizeci de mii de familii pedepsite

Postat la: 02.10.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Scandalul emisiilor de noxe ale maşinilor Volkswagen face victime acolo unde nu te aştepţi. Victime colaterale. Aflu, cu stupoare, că o sută treizeci de mii de familii de români nu mai au cărţi de identitate ale autovehiculelor valabile. Cel puţin aşa a decis Registrul Auto Român. Ei plătesc prin imposibilitatea de a-şi utiliza autoturismele pentru o mega potlogărie penală săvârşită de managementul german. De ce plătesc românii şi nu plăteşte Germania?

Fabricanţii de la Volkswagen au minţit o lume întreagă în ceea ce priveşte gradul de poluare produs de către autoturismele germane. Ele nu se încadrează, în realitate, în norma de poluare Euro 5. Ceea ce înseamnă, în esenţă, că posesorii de autoturisme trebuie să plătească, pentru a le utiliza, o taxă mai mare decât cea prevăzută, acum, de către Registrul Auto Român. Mă aştept de la autorităţile române, deprinse să ia fel de fel de decizii aberante pe seama cetăţenilor, să vină şi cu pretenţia ca aceştia să achite, din urmă, diferenţele, eventual, şi cu dobânzi cu tot. De aici şi până a li se confisca, în caz contrar, maşinile nu mai este decât un pas.

Dar ce ar trebui făcut în mod normal? Dacă în România, cetăţeanul ar fi respectat de către instituţiile statului, atunci acestea ar trebui să procedeze în felul următor. Să ia mai întâi în calcul câtă poluare suplimentară au produs cele o sută treizeci de mii de autoturisme importate din Germania. Întreaga sumă ar trebui pretinsă, printr-o notă oficială, concernului german. Iar concernul german, şi nicidecum cetăţenii, are obligaţia de a achita către statul român această sumă de bani. În caz contrar, Guvernul României trebuie să acţioneze în judecată concernul Volkswagen la Curtea Internaţională de la Paris.

Şi, cu certitudine, va câştigă. Dar ce se întâmplă cu consumul de carburant? Întrucât raportările Volkswagen au fost false în ceea ce priveşte noxele şi consumul de carburant al tuturor autoturismelor Volkswagen este mai mare decât cel declarat în cartea tehnică a maşinii. Din această perspectivă, toţi posesorii din lume de autoturisme Volkswagen au fost înşelaţi. La pungă. Inclusiv cele o sută treizeci de mii de familii de români. Statul român, în măsură în care îşi respectă proprii cetăţeni, trebuie să pretindă, în beneficiul acestora, de la concernul Volkswagen sumele de bani care reprezintă diferenţa de combustibil. Ele pot fi calculate în funcţie de kilometraj.

Pe de altă parte, atât gradul de poluare, cât şi consumul mai mare sunt, probabil, chestiuni care nu vor putea fi remediate în viitor. Chiar dacă teoretic acest lucru ar fi posibil este normal să ne punem întrebarea: cât timp ar fi necesar pentru ca o sută treizeci de mii de autoturisme să treacă prin cele câteva service-uri Volkswagen? Ceea ce însemnă, nici mai mult, nici mai puţin, că statul român ar trebui să pretindă de la compania germană şi contravaloarea diferenţelor de noxe şi carburant din viitor.

Numai astfel se poate face dreptate. Pentru că dacă mă pun în pielea unui posesor de autoturism Volkswagen, îmi este cât se poate de limpede că, probabil, cunoscând de la bun început cât voi plăti pentru poluare şi cât voi plăti, în realitate, pentru carburant, aş fi ales o altă marcă. Este limpede că cetăţeanul român nu are nicio vină şi, atunci, este la fel de limpede că el nu trebuie obligat să plătească nimic.

PS: Pentru a nu da cumva naştere vreunei interpretări rău-voitoare, fac precizarea că nu sunt posesor de autoturism Volkswagen. Har Domnului!

Sorin Rosca Stanescu

albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE