O sută treizeci de mii de familii pedepsite
Postat la: 02.10.2015 | Scris de: ZIUA NEWS
0
Scandalul emisiilor de noxe ale maşinilor Volkswagen face victime acolo unde nu te aştepţi. Victime colaterale. Aflu, cu stupoare, că o sută treizeci de mii de familii de români nu mai au cărţi de identitate ale autovehiculelor valabile. Cel puţin aşa a decis Registrul Auto Român. Ei plătesc prin imposibilitatea de a-şi utiliza autoturismele pentru o mega potlogărie penală săvârşită de managementul german. De ce plătesc românii şi nu plăteşte Germania?
Fabricanţii de la Volkswagen au minţit o lume întreagă în ceea ce priveşte gradul de poluare produs de către autoturismele germane. Ele nu se încadrează, în realitate, în norma de poluare Euro 5. Ceea ce înseamnă, în esenţă, că posesorii de autoturisme trebuie să plătească, pentru a le utiliza, o taxă mai mare decât cea prevăzută, acum, de către Registrul Auto Român. Mă aştept de la autorităţile române, deprinse să ia fel de fel de decizii aberante pe seama cetăţenilor, să vină şi cu pretenţia ca aceştia să achite, din urmă, diferenţele, eventual, şi cu dobânzi cu tot. De aici şi până a li se confisca, în caz contrar, maşinile nu mai este decât un pas.
Dar ce ar trebui făcut în mod normal? Dacă în România, cetăţeanul ar fi respectat de către instituţiile statului, atunci acestea ar trebui să procedeze în felul următor. Să ia mai întâi în calcul câtă poluare suplimentară au produs cele o sută treizeci de mii de autoturisme importate din Germania. Întreaga sumă ar trebui pretinsă, printr-o notă oficială, concernului german. Iar concernul german, şi nicidecum cetăţenii, are obligaţia de a achita către statul român această sumă de bani. În caz contrar, Guvernul României trebuie să acţioneze în judecată concernul Volkswagen la Curtea Internaţională de la Paris.
Şi, cu certitudine, va câştigă. Dar ce se întâmplă cu consumul de carburant? Întrucât raportările Volkswagen au fost false în ceea ce priveşte noxele şi consumul de carburant al tuturor autoturismelor Volkswagen este mai mare decât cel declarat în cartea tehnică a maşinii. Din această perspectivă, toţi posesorii din lume de autoturisme Volkswagen au fost înşelaţi. La pungă. Inclusiv cele o sută treizeci de mii de familii de români. Statul român, în măsură în care îşi respectă proprii cetăţeni, trebuie să pretindă, în beneficiul acestora, de la concernul Volkswagen sumele de bani care reprezintă diferenţa de combustibil. Ele pot fi calculate în funcţie de kilometraj.
Pe de altă parte, atât gradul de poluare, cât şi consumul mai mare sunt, probabil, chestiuni care nu vor putea fi remediate în viitor. Chiar dacă teoretic acest lucru ar fi posibil este normal să ne punem întrebarea: cât timp ar fi necesar pentru ca o sută treizeci de mii de autoturisme să treacă prin cele câteva service-uri Volkswagen? Ceea ce însemnă, nici mai mult, nici mai puţin, că statul român ar trebui să pretindă de la compania germană şi contravaloarea diferenţelor de noxe şi carburant din viitor.
Numai astfel se poate face dreptate. Pentru că dacă mă pun în pielea unui posesor de autoturism Volkswagen, îmi este cât se poate de limpede că, probabil, cunoscând de la bun început cât voi plăti pentru poluare şi cât voi plăti, în realitate, pentru carburant, aş fi ales o altă marcă. Este limpede că cetăţeanul român nu are nicio vină şi, atunci, este la fel de limpede că el nu trebuie obligat să plătească nimic.
PS: Pentru a nu da cumva naştere vreunei interpretări rău-voitoare, fac precizarea că nu sunt posesor de autoturism Volkswagen. Har Domnului!
Sorin Rosca Stanescu
ULTIMA ORA
-
Globalizarea serviciilor: România se conectează la autostrada informațiilor secrete din SUA
Deputaţii au adopat, decizional, proiectul care creează, la nivel naţional, mecanismele necesare pentru realizarea unui schimb de informaţii cu Departamentul pentru Securitate Internă al Statelor Unite ale Americii, prin intermediul unei platforme informatice dezvoltate şi administrate de către Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Legea merge la promulgare.
-
Plantele gândesc, aud și au amintiri. Stiinta confirmă ceea ce se bănuia de mai multă vreme
Stiința contemporană nu numai că a demonstrat inteligența lucidă a multor animale - și a argumentat că acestea au conștiință - dar a arătat, de asemenea, că plantele, deși nu au creier, au grade de inteligență - și, prin urmare, „un fel de conștiință".
-
Psihiatrii avertizează împotriva tratamentelor dăunătoare și experimentale pentru persoanele de sex masculin și feminin
O organizație psihiatrică de top din Europa îi avertizează pe medici să nu promoveze "tratamente" transgender "experimentale" pentru copiii și adolescenții confuzi de gen.
-
Tot mai multi oameni de știință confirmă că realitatea este o iluzie, iar fizica cuantică arată că Einstein s-a înșelat!
Un experiment realizat la Centrul pentru dinamică cuantică al Universității Griffith a demonstrat că conceptul sceptic al lui Einstein de "acțiune ciudată la distanță" există cu adevărat.
-
O gripă sezonieră agresivă a fost denumită Covid. Ea a venit și a trecut înainte de sfârșitul anului 2019
Pandemia de Covid din 2020 a fost instigată de guverne și ajutată de mass-media corporatistă. Covid-19, cum a fost denumita artificial o gripa sezonieră destul de agresivă, "a venit și și-a făcut treaba sezonieră în toamna-iarna lui 2019", scrie Joel Smalley, expert in biotehnologie.
-
CEO-ul Pfizer afirmă: "Cancerul este noul Covid". Compania lui Bourla se pregătește să lanseze o nouă injecție oncologică ARNm
Directorul general al Pfizer, Albert Bourla, s-a lăudat săptămâna trecută că "cancerul este noul Covid", de pe urma căruia Big Pharma speră să obțină profituri masive prin vânzarea de medicamente împotriva cancerului.
-
Un profesor de medicină japonez avertizează lumea în legătură cu periculoasele injecții cu "replicon autoreplicant"
Renumitul profesor de medicină japonez Masayasu Inoue a avertizat împotriva administrării unui nou tip de "vaccin" cu ARNm fabricat în Japonia, care va fi gata în cursul acestui an.
-
Luxul lui Iohannis si apetitul pentru avioane private: Contract-cadru de 8,5 milioane de lei pentru patru ani
Patru companii au câștigat un acord-cadru pe patru ani pentru servicii de transport aerian de călători în țară și străinătate în urma unei licitații organizate de Administrația Prezidențială, potrivit anunțului oficial de pe portalul achizițiilor publice. Contractul-cadru are valoarea maximă de 8,5 milioane de lei.
-
Cum va fi utilizată inteligența artificială la Festivalul de Film de la Cannes. Ce alte tehnologii vor fi folosite în premieră
Securitatea la cea de-a 77-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes va fi una tehnologizată, cu dispozitive experimentale folosite într-un moment în care planul Vigipirate se află la cel mai înalt nivel, în preajma Jocurilor Olimpice de la Paris.
DIN CATEGORIE
- TOP CITITE
- TOP COMENTATE
- 1.Iranul dă șah Israelului și Americii
- 2.Trezește-te, popor român!
- 3.Dincolo de propaganda occidentală
- 4.Cine e Atlantic Council - ce-l premiază pe Iohannis în SUA - un afront la adresa românilor!
- 5.Condiția mea pentru George Simion e fermă!
- 6.Guvernul Bulă: minciuni frumoase la Bruxelles și realități mizere acasă!
- 7.De ce se teme ca de moarte George Simion?
- 8.Atacul Iranului e o mutare de șah geopolitic extrem de iscusită
- 9.S-a dus ultimul anti-imperialist! Ilie Șerbănescu a prevăzut, încă din anii '70, expansiunea multinaționalelor
- 10.PNL este pe cale de dispariţie la Satu Mare
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu