Mii de avioane sunt în pericol: o companie a vândut piese neverificate și cu acte false
Postat la: 21.09.2023 | Scris de: ZIUA NEWS
0
Producătorul de motoare cu reacţie CFM International a declarat miercuri că mii de componente pentru motoare de avioane ar fi putut fi vândute cu documente false de către un distribuitor britanic, în timp ce rezultatele unei anchete asupra pieselor certificate fals au ajuns la Înalta Curte din Londra.
Matthew Reeve, avocat la CFM şi coproprietarii companiei, General Electric şi Safran, a declarat că AOG Technics s-a angajat într-o "schemă deliberată, necinstită şi sofisticată de a înşela piaţa cu documente falsificate pe o scară industrială".
Autorităţile europene de reglementare au declarat că investighează rapoarte conform cărora unele piese furnizate de firma din Londra fără certificate valabile au fost găsite în motoarele CFM56, care alimentează unele avioane Airbus şi Boeing.
AOG nu a abordat problema falsurilor în şedinţă, care a fost convocată pentru a discuta aspecte procedurale.
Compania nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
Descoperirea a determinat companiile aeriene să schimbe piese pentru un număr de avioane şi până acum doar o fracţiune din cele 23.000 de motoare CFM56 existente au fost afectate.
Dar Reeve a spus în documentele din instanţă că CFM şi partenerii săi"au dovezi documentare convingătoare că mii de piese de motoare cu reacţie au fost vândute de către (AOG) companiilor aeriene care operează avioane comerciale echipate cu motoarele cu reacţie ale reclamanţilor".
Acestea includ piese pentru motoarele CFM56, care sunt construite de joint-venture-ul GE-Safran CFM, şi un număr foarte mic de motoare CF6 utilizate în principal pentru alimentarea avioanelor de marfă şi fabricate exclusiv de GE.
Surse din industrie au spus că majoritatea pieselor de schimb vândute de distribuitori precum AOG implică articole mici, care nu sunt fabricate de producătorii de motoare înşişi şi nu sunt considerate critice.
Chiar şi aşa, numărul de avioane care ar putea fi scoase din funcţiune pentru verificări se apropie de 100 şi analiştii spun că orice întrerupere a sistemului de control strict monitorizat care stă la baza siguranţei călătoriilor aeriene trebuie abordată rapid.
Reeve a spus că până acum au fost identificate 86 de documente falsificate cunoscute sub numele de certificate de eliberare.
Până luni, numărul motoarelor suspectate a avea piese cu documente falsificate a crescut la 96.
"Potenţial, asta înseamnă că între 48 şi 96 de aeronave sunt scoase din funcţiune în timp ce companiile aeriene aranjează ca piesele să fie îndepărtate", a adăugat Reeve.
Vânzarea de piese cu certificate de eliberare false sau lipsă "ar putea pune în pericol siguranţa aeronavei" şi face imposibilă verificarea navigabilităţii, a spus CFM într-un document.
Un certificat de eliberare este asemănător cu un certificat de naştere pentru o piesă de motor, garantând că este autentică.
Producătorul de motoare şi companiile-mamă franceze şi americane au chemat în judecată AOG şi pe unicul său director, Jose Zamora Yrala, pentru a-i obliga să predea documente legate de orice piese rămase şi documente legate de motoarele CFM56 şi CF6 începând din februarie 2015.
Ei au spus că au fost alertaţi pentru prima dată despre presupusa falsificare de către o companie portugheză de întreţinere şi reparaţii în iunie, ceea ce a determinat o luptă pentru a descoperi amploarea problemei.
Avocaţii care îi reprezintă pe AOG şi Zamora Yrala au spus că inculpaţii "cooperează pe deplin" cu o anchetă a Autorităţii Aviaţiei Civile din Marea Britanie (CAA).
Avocatul AOG Tom Cleaver a susţinut că GE nu are nevoie de o cantitate mare de documente pentru a contacta posibilii cumpărători ai pieselor.
"Toată lumea ştie acum că piesele AOG nu trebuie neapărat să fie considerate părţi ale reclamanţilor", a spus el.
Judecătorul Richard Meade a decis că AOG şi Zamora Yrala ar trebui să dezvăluie "facturi, certificate de eliberare, memo de expediere şi comenzi de cumpărare" pentru 230 de tranzacţii.
Motoarele CFM56 alimentează generaţia anterioară de Boeing 737 şi aproximativ jumătate din generaţia anterioară de Airbus A320.
Acestea sunt treptat modernizate, dar mii rămân în serviciu.
CFM56 este folosit şi pe avioanele de patrulare maritimă Boeing P-8 vândute în Statele Unite şi Marea Britanie, în timp ce CF6, construit de GE, alimentează tancurile Boeing KC-767A vândute Italiei şi Japoniei.
Nu s-au raportat piese suspecte ale aeronavelor militare. Boeing şi Airbus nu au făcut niciun comentariu imediat.
Agenţia pentru Siguranţa Aviaţiei a Uniunii Europene, într-un document despre care Bloomberg a scris pentru prima dată, a declarat în august că examinează rapoarte despre piese cu documente suspectate ca fiind falsificate furnizate de AOG.
CAA din Marea Britanie a declarat în august că "investiga furnizarea unui număr mare de piese suspectate ca fiind neaprobate".
DIN ACEEASI CATEGORIE...

ULTIMA ORA
-
Sefa Trezoreriei americane: "SUA o să fie responsabile pentru înfrângerea Ucrainei dacă Congresul nu aprobă finanțarea!"
Secretarul Trezoreriei SUA, Janet Yellen, a declarat că Statele Unite vor fi „responsabile pentru înfrângerea Ucrainei" dacă Congresul nu aprobă cea mai recentă cerere de finanțare de mai multe miliarde de dolari a administrației Biden pentru țara devastată de război.
-
Firma lui Bogdan Chireac va încasa 26.000 de euro pentru un logo la STB
Societatea de Transport București a cumpărat, prin încredințare directă, servicii pentru realizarea unui nou logo și un nou slogan pentru companie. Compania de stat a plătit 26.000 de euro unei societăți deținute de analistul politic Bogdan Chirieac pentru logo și slogan.
-
Consilier al lui Zelenski pentru Politico: Din decembrie nu mai avem fonduri
Ucraina nu va mai avea fonduri după decembrie, a declarat pentru Politico un consilier anonim al președintelui ucrainean Vladimir Zelensky. „Suntem fără fonduri disponibile. Nu vor mai fi acolo după decembrie", a spus el.
-
Dr. Ana-Maria Mihalcea: Cum va fi implantat în organismul uman un "spital" bazat pe nanotehnologie
Transumanismul este prezentată ca o mare speranță pentru omenire în „medicina viitorului". Chiar dacă încercările de până acum de a o transpune în realitate - cum a fost experimentul la nivel planetar, fără precedent, al „vaccinurilor" Covid-19 - au transformat această utopie într-un coșmar.
-
Financial Times: Statele Unite au intrat într-un ciclon care amenință ordinea globală
Câte conflicte internaționale poate gestiona concomitent o super-putere? Administrația Biden încearcă acum să gestioneze războaie în Orientul Mijlociu și Europa, pregătindu-se totodată pentru o agravare a tensiunilor dintre China și Taiwan, scrie The Financial Times.
-
Cozmin Gușă: Cătălin Tolontan a fost concediat de la Libertatea și Gazeta Sporturilor
Scandalul din interiorul RINGIER continuă, iar directorul editorial al trustului, Cătălin Tolontan, a fost concediat. El conducea Gazeta Sporturilor și Libertatea, dar a intrat într-un război cu șefii trustului, ca urmare a deciziei acestora de a închide ediția print a Gazetei Sporturilor.
-
Scenariile unor experți bancari: Taxă pe avere în UE, sfârşitul capitalismului în SUA și criza de sănătate pe obezitate
O taxă pe avere în UE, sfârşitul capitalismului în SUA şi o criză majoră de sănătate cauzată de medicamentele pentru obezitate sunt doar câteva dintre predicţiile prezentate de Saxo Bank.
-
Bătrâni sechestrati pentru avere, forțați să încheie căsătorii cu persoane mult mai tinere pentru a le lăsa moștenire banii și casele!
Polițiștii din cadrul Direcției Generale de Poliție a Municipiului București - Secția 11 Poliție fac percheziții în Capitală și județul Ilfov într-un dosar penal în care se face cercetări pentru lipsire de libertate în mod ilegal și înșelăciune.
-
Atacul autoritatilor la libera exprimare se simte in toata Europa. Crizele sanitare si razboaiele sunt pretextele pentru controlul maselor
Peisajul global al liberei exprimări s-a confruntat cu probleme grave în 2023. Până și democrațiile deschise au impus restricții pentru a combate o gamă de riscuri precum discursul urii, dezinformarea, extremismul și perturbările publice, scrie Foreign Policy.
DIN CATEGORIE
- TOP CITITE
- TOP COMENTATE
- 1.Un profesor al Forumului Economic Mondial spune că părinții vor avea nevoie în curând de o "licență" pentru a-și crește proprii copii
- 2.PFAS - Otrava care e in noi toți și e indestructibilă: cum ne omoara cu zile marile corporatii multinaționale VIDEO
- 3.Un pilot face dezvaluiri senzationale despre Agenda ocultă din spatele operațiunilor denumite Chemtrails VIDEO
- 4.Scenariul Cyber Polygon al WEF pentru un „atac cibernetic global": paralizarea alimentării cu hrana, energie electrică, comunicații, transport - sute de milioane de morți!
- 5.S-a mai adeverit o teorie a conspirației. Acum e oficial: "Aurora boreală" și programul HAARP
- 6.Un document Forumului Economic Mondial din 1991 expune în detaliu planul globalist de depopulare până în 2030
- 7.Tehnologie de auto-asamblare in tot mai multe produse farmaceutice: acum și in anestezicul dentar Carbocain
- 8.China și Rusia remodelează ordinea mondială. State care erau cu Occidentul sunt gata sa se urce in barca multipolaritatii globale!
- 9.Dr. Ana-Maria Mihalcea: Vaccinurile noi pentru copii împotriva bolilor comune conțin roiuri de nanoboți, puncte cuantice, filamente și hidrogel cu autoasamblare!
- 10.Robert Kennedy Jr: "Tatăl lui Woody Harrelson a fost implicat în Asasinarea lui JFK"
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu