Tratatul OMS cu statele membre pentru viitoarele pandemii statueaza un Minister Global al Sănătății (document)
Postat la: 01.04.2022 | Scris de: ZIUA NEWS

Publicam in cele urmeaza un document al Organizatiei Mondiale a Sananatii care statueaza un organism interguvernamental de negociere inter state pentru viitoarele pandemii care sa conduca la functionarea la unison a entitatilor membre (statale si non-statale), in fapt un veritabil minister global al sanatatii.
Document in original AICI. Mai jos, traducerea textului:
Prima întâlnire a Organismului Interguvernamental de Negociere pentru redactarea și negocierea unei convenții, acord sau alte instrumente internaționale ale OMS privind prevenirea, pregătirea și reacția la pandemii (Geneva - februarie 2022)
CONTEXT
1. În decembrie 2021, prin decizia SSA2(5) (2021), Adunarea Mondială a Sănătății, în cadrul celei de-a doua sesiuni extraordinare, a instituit, în conformitate cu articolul 41 din Regulamentul său de procedură, un Organism Interguvernamental de Negociere deschis tuturor statelor membre și membrilor asociați (denumit în continuare "OIN").
2. Din punct de vedere structural, OIN va funcționa ca o subdiviziune a Adunării Sănătății. În această calitate, va examina și va face recomandări Adunării Sănătății cu privire la chestiuni care îi sunt atribuite în mod specific de către Adunarea Sănătății, astfel cum se indică în decizia SSA2(5).
3. În conformitate cu decizia SSA2(5), OIN își va defini și va conveni asupra metodelor de lucru și a termenelor sale, în conformitate cu decizia respectivă și pe baza principiilor incluziunii, transparenței, eficienței, conducerii statelor membre și consensului. O propunere de metodă de lucru, bazată pe dispozițiile relevante ale deciziei SSA2(5) și pe practicile dezvoltate în legătură cu alte procese interguvernamentale ale OMS, este prezentată mai jos spre analiză.
METODA DE LUCRU
Obiective - În conformitate cu decizia SSA2(5):
4. OIN a fost înființat pentru a redacta și negocia o convenție, un acord sau un alt instrument internațional al OMS privind prevenirea, pregătirea și răspunsul în caz de pandemie, în vederea adoptării în temeiul articolului 19 sau al altor dispoziții din Constituția OMS, după cum consideră OIN că este adecvat.
5. În continuarea celor de mai sus, OIN stabilește un proces incluziv condus de statele membre, care va fi facilitat de copreședinții și vicepreședinții OIN, pentru a identifica mai întâi elementele de fond ale instrumentului și apoi pentru a începe elaborarea unui proiect de lucru, care va fi prezentat, pe baza progreselor realizate, spre examinare OIN la cea de-a doua reuniune a sa, care va avea loc cel târziu la 1 august 2022, la sfârșitul căreia OIN va identifica dispoziția din Constituția OMS în temeiul căreia ar trebui adoptat instrumentul.
6. Procesul menționat la alineatul (5) de mai sus ar trebui să se bazeze pe date concrete și ar trebui să țină seama de discuțiile și rezultatele Grupului de lucru al statelor membre privind consolidarea pregătirii și a reacției OMS la urgențele sanitare, luând în considerare necesitatea coerenței și a complementarității între procesul de elaborare a noului instrument și activitatea în curs de desfășurare în temeiul Rezoluției WHA74.7 (2021), în special în ceea ce privește punerea în aplicare și consolidarea Regulamentului sanitar internațional (2005). În plus față de dispozițiile deciziei SSA2(5), OIN va ține seama, printre altele, de discuțiile și rezultatele altor grupuri de lucru în curs de desfășurare legate de OMS, după caz, inclusiv pentru a evita orice suprapunere a eforturilor și pentru a facilita o abordare coerentă.Raportare și calendar
7. În conformitate cu decizia SSA2(5), OIN își supune rezultatul spre examinare celei de-a șaptesprezecea Adunări Mondiale a Sănătății, împreună cu un raport de activitate pentru cea de-a șaptesprezecea Adunare Mondială a Sănătății. În plus, în anexa la prezenta propunere de metodă de lucru sunt incluse un calendar preliminar și o listă de rezultate, care pot fi actualizate pe măsură ce OIN își desfășoară activitatea.
Participarea și desfășurarea lucrărilor
8. OIN va fi deschis tuturor statelor membre ale OMS și va lucra într-o manieră incluzivă.
9. OIN își va desfășura activitatea pe bază de consens și în conformitate cu Regulamentul de procedură al Adunării Mondiale a Sănătății.
Participarea părților interesate relevante
10. În conformitate cu decizia SSA2(5), OIN poate, în măsura în care decide astfel, în conformitate cu regulamentul de procedură relevant și cu rezoluțiile și deciziile Adunării Mondiale a Sănătății, să implice participarea următoarelor entități, recunoscând importanța unei implicări largi pentru a asigura un rezultat de succes: reprezentanți ai organizațiilor din sistemul Organizației Națiunilor Unite și ai altor organizații interguvernamentale cu care OMS a stabilit relații efective; observatori; reprezentanți ai actorilor nestatali care au relații oficiale cu OMS; și alte părți interesate și experți și organisme de experți relevanți, conform deciziei OIN.
11. Atunci când OIN se angajează cu părțile interesate relevante, în conformitate cu cele de mai sus, se aplică următoarele:
(a) principiile primordiale sunt transparența și previzibilitatea;
În prezent, observatorii sunt: Sfântul Scaun; Palestina; GAVI (Alianța pentru vaccinuri); Ordinul de Malta; Comitetul Internațional al Crucii Roșii; Federația Internațională a Societăților de Cruce Roșie și Semilună Roșie; Uniunea Interparlamentară; și Fondul mondial de luptă împotriva SIDA, tuberculozei și malariei.
(b) părțile interesate relevante vor participa la sesiunile deschise ale OIN și nu vor lua parte la luarea deciziilor de către OIN, în conformitate cu Regulamentul de procedură al Adunării sănătății; și
(c) contribuțiile furnizate de părțile interesate relevante vor respecta pe deplin principiul relevanței și vor face obiectul unor chemări la ordine din partea copreședinților.
12. Aranjamentele pentru tipurile specifice de părți interesate relevante vor fi următoarele.
(a) Observatori. Observatorii sunt invitați să participe la sesiunile deschise ale reuniunilor OIN și pot primi dreptul de a lua cuvântul în cadrul acestor sesiuni deschise, la cererea unui copreședinte.
(b) Entități care au relații efective. Reprezentanții organizațiilor din sistemul Organizației Națiunilor Unite și ai altor organizații interguvernamentale cu care OMS a stabilit relații efective în conformitate cu articolul 70 din Constituția OMS sunt invitați să participe la sesiunile deschise ale reuniunilor OIN și pot primi dreptul de a lua cuvântul în cadrul acestor sesiuni deschise, la cererea unui copreședinte, și de a acționa ca resurse tehnice în cadrul deliberărilor OIN în general.
(c) Alte părți interesate relevante. BNI poate decide, de asemenea, la propunerea Biroului, să invite alte părți interesate relevante, inclusiv actori nestatali și experți individuali sau reprezentanți ai organismelor de experți, să participe la reuniunile deschise (sau la sesiuni specifice) ale BNI și, la cererea copreședinților, să ofere contribuții cu privire la subiecte specifice aflate în discuție și/sau să ia cuvântul în cadrul acestor sesiuni deschise. Chestiunea participării și modalitățile de participare a părților interesate relevante invitate în conformitate cu prezentul alineat sunt stabilite de către OIN.
Biroul va identifica și va propune, pentru a fi luate în considerare de către OIN, subiecte pentru care părțile interesate relevante pot fi invitate să ofere contribuții în conformitate cu prezentul alineat (c). În acest sens, Biroul va ține seama, după caz, de: obiectivele și nevoile specifice ale OIN; subiectul (subiectele) în discuție; contextul de responsabilitate al părților interesate; activitatea, accentul și/sau expertiza părților interesate în ceea ce privește aspectele legate de pregătirea și răspunsul la pandemii, aspectele legate de inițiativa "O singură sănătate", aspectele transversale ale diferitelor instrumente existente în domeniul sănătății și/sau aspectele legate de securitatea sanitară globală; și promovarea reprezentării geografice a părților interesate relevante.
Reuniunile OIN
13. În conformitate cu decizia SSA2(5), OIN trebuie să:
(a) să organizeze prima sa reuniune cel târziu la 1 martie 2022, să își aleagă copreședinții și vicepreședinții și să definească și să convină asupra metodei sale de lucru și a calendarului, în conformitate cu decizia menționată anterior și pe baza principiilor incluziunii, transparenței, eficienței, conducerii statelor membre și consensului;
(b) își organizează cea de a doua reuniune cel târziu la 1 august 2022, pentru a examina proiectul de lucru al instrumentului, care urmează să fie prezentat pe baza progreselor înregistrate;
(c) să organizeze reuniuni ulterioare, la cererea copreședinților, ori de câte ori este necesar.
14. Reuniunile OIN se vor desfășura fie personal (la sediul OMS din Geneva, Elveția), fie în format hibrid, fie virtual, după caz, inclusiv pe baza situației epidemiologice globale și a avizelor furnizate de comitetul de acces la campus de la sediul OMS.
Subgrupuri (inclusiv grupuri de redactare) și lucrări intersesionale
15. Pentru a avansa discuțiile între sesiunile OIN, Biroul OIN sau OIN însuși poate solicita Secretariatului OMS să organizeze informări și consultări intersesionale cu statele membre1 cu privire la chestiuni atribuite OIN de către Adunarea sănătății.
16. OIN poate înființa un număr limitat de subgrupuri, inclusiv grupuri de redactare, pentru a avansa discuțiile privind obiectivele OIN, în funcție de necesități. În cadrul examinării înființării unor eventuale subgrupuri, se va evita dublarea activității. Subgrupurile se pot reuni în perioada dintre sesiuni. Biroul va coordona reuniunile pentru a se asigura că reuniunile diferitelor subgrupuri nu se suprapun unele cu altele. Subgrupurile se pot reuni în perioada intersesională și, dacă este posibil, se vor reuni numai succesiv.
17. Subgrupurile vor fi deschise participării tuturor statelor membre. Subgrupurile vor fi prezidate de unul dintre cei patru vicepreședinți.
18. Președinții subgrupurilor vor prezenta un raport verbal cu privire la constatările sau rezultatele deliberărilor lor în cadrul reuniunii.
19. Președinții subgrupurilor vor prezenta, de asemenea, un rezumat verbal al lucrărilor fiecărei sesiuni a subgrupurilor la deschiderea următoarei reuniuni a OIN.
20. Normele care reglementează participarea părților interesate relevante în cadrul OIN (punctele 10-12 de mai sus) se aplică, de asemenea, participării acestora în subgrupuri.
Participarea la grupurile de redactare va fi limitată la statele membre.
21. La sfârșitul fiecărei reuniuni a OIN se întocmesc rapoarte de procedură.
Biroul OIN
23. OIN va avea un Birou format din șase funcționari, câte unul din fiecare dintre cele șase regiuni ale OMS: doi copreședinți, care să reflecte un echilibru între țările dezvoltate și cele în curs de dezvoltare, și patru vicepreședinți. OIN este de acord că copreședinții și vicepreședinții poartă o responsabilitate egală în coordonarea activității organismului, în special în ceea ce privește facilitarea procesului menționat la punctul 5 de mai sus.
24. Biroul se va reuni în persoană, în format hibrid sau virtual, ori de câte ori este necesar, inclusiv între reuniunile OIN.
25. Biroul, condus de copreședinți, va facilita activitatea OIN, în dialog strâns cu membrii săi. În acest sens, funcțiile Biroului vor fi următoarele:
(a) să propună metodele de lucru ale OIN;
(b) să programeze reuniunile OIN și să elaboreze ordinea de zi provizorie a acestor reuniuni;
(c) să examineze, după caz, documentele pregătite înainte de reuniunile OIN, inclusiv pentru a facilita expedierea în timp util a documentelor de lucru;
(d) să coordoneze activitatea între subgrupuri, dacă este cazul;
(e) de a face propuneri statelor membre cu privire la modalitățile de urmat, spre examinare;
(f) să faciliteze pregătirea și prezentarea rapoartelor finale ale OIN către Adunarea Mondială a Sănătății, în conformitate cu decizia SSA2(5).
Sprijin din partea Secretariatului OMS
26. 26. Secretariatul OMS va oferi sprijin OIN prin:
(a) convocarea reuniunilor sale la cererea copreședinților, atât de frecvent cât este necesar;
(b) organizarea de audieri publice, ca urmare a deciziei SSA2(5) și în conformitate cu standardele OMS
practica standard a OMS, înainte de cea de-a doua reuniune a OIN pentru a informa deliberările sale;
(c) facilitarea participării, în măsura în care OIN decide astfel, în conformitate cu regulamentul de procedură relevant și cu rezoluțiile și deciziile Adunării sănătății, a reprezentanților organizațiilor din sistemul Organizației Națiunilor Unite și a altor organizații interguvernamentale cu care OMS a stabilit relații efective, a observatorilor, a reprezentanților actorilor nestatali care au relații oficiale cu OMS, precum și a altor părți interesate și experți relevanți, astfel cum decide OIN, recunoscând importanța unui angajament larg pentru a asigura un rezultat de succes;
(d) punerea la dispoziția OIN a serviciilor și facilităților necesare pentru desfășurarea activității sale, inclusiv informații și consiliere complete, relevante și în timp util;
(e) și ținând la curent OIN, inclusiv Biroul, cu privire la alte grupuri de lucru în curs de desfășurare ale OMS, după caz.
Urmeaza tabele si anexe (vezi document original AICI).
DIN ACEEASI CATEGORIE...
-
Tulsi Gabbard acuzată că dinamitează celebra rețea Five Eyes: Serviciile secrete din Europa funcționează în orb
Directoarea serviciilor secrete naționale americane, Tulsi Gabbard, este acuzata ca nu vrea sa impartașeasca informațiil ...
-
Adriean Videanu primește ajutor de la Guvern de peste 26 de milioane de euro ca sa resusciteze fabrica familiei
Fostul primar al Capitalei, Adriean Videanu, vrea sa deschida o fabrica de reciclare a deșeurilor pe fosta platforma Mar ...
-
Gata, s-a aflat! Un fost analist al CIA oferă date care pun într-o altă perspectivă așa-zisa Revoluție din România din decembrie 1989
Un fost analist al serviciilor de informații CIA, Richard Andrew Hall, a declarat pentru BIRN ca testamentul lui Ion Ili ...
-
Cum acționa deputatul AUR acuzat că lua casele bătrânilor: „Of, Doamne, nu îmi mai trebuie moși și babe!"
Noi stenograme au aparut in dosarul „Fabrica de moșteniri" in care Vlad Virgil, consilier local AUR in cadrul Cons ...
-
Cu cât mai multe doze de vaccin anti-Covid cu atât mortalitatea e mai mare: datele de la 18 milioane de japonezi demonstreaza excesul de morti subite legate de serul mARN
Persoanele care au primit vaccinurile Covid-19 au avut un risc semnificativ mai mare de deces in primul an dupa vaccinar ...
-
Grav de tot: IA de la Meta rescrie istoria Romaniei. Un cercetător: "O formă toxică. Colectează analfabeți transformați în mase ușor de manevrat"
Radu Oltean, artist si cercetator specializat pe ilustrația reconstitutiva istorica si arheologica, incearca de cateva l ...
-
Prins de paparazzi in Herăstrău: Călin Georgescu la discuții cu un personaj controversat despre care a negat ca-l cunoaște
Imagini surprinse de paparazzi dezvaluie o legatura pe care niciunul dintre cei implicați nu a recunoscut-o pana acum: f ...
-
Ca sa protejeze nume grele din dosar, cazul Epstein e ținut sub cheie: Un judecător federal respinge cererea lui Donald Trump cu privire la publicarea documentelor
Un judecator federal american a respins miercuri cererea guvernului lui Donald Trump de a ridica secretul judiciar asupr ...
-
Dosar secret privind lovitura de stat din 6 decembrie 2024 din România - care indică direct foști oficiali: Iohannis, Ciolacu, Odobescu
O dezvaluire șocanta se contureaza la Washington. Potrivit unei surse de nivel inalt din cadrul administrației Trump, di ...
-
Regimul neo-marxist de la Bucuresti introduce controlul total asupra mobilitatii cetatenilor care vor mai si plati pentru a fi urmariti non-stop!
Pentru cine nu credea pana acum si-si inchipuia ca in Romanie e o mare democratie europeana, credem ca dupa ce va citi c ...
-
Bill Gates a dat undă verde pentru a pulveriza în secret ADN sintetic pe produsele alimentare din fermele sale
Bill Gates, prin sprijinul acordat companiei Flagship Pioneering, a dat unda verde pentru a pulveriza in secret ARN sint ...
-
Influencerul preferat al suveraniștilor, abonat la contracte cu statul. Cum este BobbyD, portavocea propagandei "antisistem", plătit din bani publici
Compania Naționala de Investiții (CNI) i-a platit 26.000 de euro, in doi ani, conspiraționistului Bogdan Dumitru, cunosc ...
-
Cum se ocupă un fotomodel din Dubai de cateringul din școlile din România. Firma cu legături în PSD care primește contracte de sute de milioane de euro
Firma Gab Pavolux SRL Buzau a semnat, in ultimii ani, zeci de contracte din fonduri publice pentru servicii de catering ...
-
Cumetria de la Hidroelectrica: Ministrul Energiei a cerut numirea finului și șefului său de cabinet într-o funcție de conducere
Acționarii Hidroelectrica se vor intruni pe 8 septembrie pentru a numi un nou membru in Consiliul de Supraveghere al com ...
-
Microbuze electrice, cumpărate la preț triplu din fonduri PNRR. Oameni-cheie din PNL, implicați în afacere
Înca un caz cu presupuse practici imorale și ilicite, pe bani europeni, uimește Romania: achiziții de microbuze el ...
-
Petreceri cu orgii din banii PNRR. Acuzații grave la adresa partidului aflat la putere, în Polonia
O inițiativa de transparența in ceea ce privește cheltuielile de recuperare economica post-Covid ale Poloniei, amanata d ...
-
George Simion are legături cu Ilan Șor. Mesajul găsit de Poliția din Republica Moldova în telefoanele rețelei proruse conduse de oligarhul fugar
Poliția din Republica Moldova a descoperit, in telefoanele unor coordonatori ai rețelei pro-ruse controlate de oligarhul ...
-
Numele Laurei Codruța Kovesi și al lui Florian Coldea, în centrul unui mare scandal în Grecia
Mare agitație produce un articol al deputatei Noii Democrații din Grecia, Sofia Voultepsi, prin care aceasta pare sa o v ...
-
Cum au dispărut datorii la stat de 113 milioane de euro ale grupului de firme cu cele mai puternice legături cu Rusia. ANAF invocă secretul fiscal, compania nu răspunde
Patru companii din holdingul Grup Servicii Petroliere (GSP), deținut de magnatul constanțean Gabriel Comanescu, nu mai a ...
-
Orgii, amante și avioane militare. Lumea secretă a elitei ruse
Noi relatari despre viața privata a unor membri ai elitei ruse aduc in atenție acuzații de comportament abuziv, relații ...
-
O teorie a conspiratiei? Seismul de aproape 9 grade Richter a fost provocat de SUA și a lovit principala bază de submarine nucleare a Marinei Ruse din Pacific
Teorie a conspiratiei sau nu, dar seismul de aproape 9 grade Richter din Kamcheatka a lovit principala baza de submarine ...
-
Cu stâlpul de 400kV călare peste strada Morii
La jumatatea anului trecut, satenii din Casa Veche ( comuna Olanu, județul Valcea ) au asistat la reparația unui stalp d ...
-
Ministrul Transporturilor e acuzat că a dat șpagă ca Anastasiu. Reacția lui Ciprian Șerban: "Totul a fost sub supravegherea autorităților!"
Ministrul Transporturilor, Ciprian Serban, ar fi dat, in trecut, ca om de afaceri, de sase ori mita reprezentantilor unu ...
-
După BNR suntem noi care te facem pe tine! Cât câștigă șefii, angajații obișnuiți și care este salariul net al guvernatorului Mugur Isărescu
Cel mai mare salariu din banca centrala a Romaniei este cel luat, fireste, de guvernatorul BNR, Mugur Isarescu. Cea mai ...
-
La scurtă vreme după anuntul că Franța va recunoaste statul palestinian, Mossad a atacat cibernetic si a publicat o imensa scurgere de informatii secrete frantuzesti
Pe 23 iulie 2025, un hacker necunoscut - sub pseudonimul „Neferpitou" - a publicat pe un forum de underground pest ...
-
JASON GROUP - O elita de oameni de stiinta se afla la originea Războiului tehnologic ultra-secret al SUA cu restul Lumii
JASON este un grup independent de oameni de știința de elita care consiliaza guvernul Statelor Unite in chestiuni științ ...
-
Manipularea băncilor centrale implicate de suveica Obama-Trump au dus bancnota Rezervei Federale în pragul dispariției și nimeni nu poate face nimic în această privință!
Se știe inca din vremea lui Thomas Jefferson ca monedele fiduciare și bancile centrale au intotdeauna același rezultat: ...
-
Lista contractelor de la stat de zeci de milioane de euro pentru Hildegard Brandl - partenera de viață a lui Dragoș Anastasiu
În ultimii cinci ani, firma Unith2B, deținuta de arhitecta Hildegard Brandl - partenera de viața a vicepremierului ...
-
George Simion și Marius Lulea au redirecționat milioane de lei primite de la stat în buzunarul unui apropiat - membru al AUR
Pe site-ul AUR scrie ca partidul a renunțat benevol la subvenția de la stat, dar in realitate partidul a primit milioane ...
-
Continuă telenovela marii delapidări de la Electrica Serv: A furat 900.000 de euro de la stat și i-a pierdut pe toți la pariuri. Dezvăluiri din dosarul fostei directoare
O femeie de 39 de ani, fosta directoare economica a Electrica Serv, companie de stat din domeniul energetic, a fost ares ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu