Tratatul OMS cu statele membre pentru viitoarele pandemii statueaza un Minister Global al Sănătății (document)
Postat la: 01.04.2022 | Scris de: ZIUA NEWS
Publicam in cele urmeaza un document al Organizatiei Mondiale a Sananatii care statueaza un organism interguvernamental de negociere inter state pentru viitoarele pandemii care sa conduca la functionarea la unison a entitatilor membre (statale si non-statale), in fapt un veritabil minister global al sanatatii.
Document in original AICI. Mai jos, traducerea textului:
Prima întâlnire a Organismului Interguvernamental de Negociere pentru redactarea și negocierea unei convenții, acord sau alte instrumente internaționale ale OMS privind prevenirea, pregătirea și reacția la pandemii (Geneva - februarie 2022)
CONTEXT
1. În decembrie 2021, prin decizia SSA2(5) (2021), Adunarea Mondială a Sănătății, în cadrul celei de-a doua sesiuni extraordinare, a instituit, în conformitate cu articolul 41 din Regulamentul său de procedură, un Organism Interguvernamental de Negociere deschis tuturor statelor membre și membrilor asociați (denumit în continuare "OIN").
2. Din punct de vedere structural, OIN va funcționa ca o subdiviziune a Adunării Sănătății. În această calitate, va examina și va face recomandări Adunării Sănătății cu privire la chestiuni care îi sunt atribuite în mod specific de către Adunarea Sănătății, astfel cum se indică în decizia SSA2(5).
3. În conformitate cu decizia SSA2(5), OIN își va defini și va conveni asupra metodelor de lucru și a termenelor sale, în conformitate cu decizia respectivă și pe baza principiilor incluziunii, transparenței, eficienței, conducerii statelor membre și consensului. O propunere de metodă de lucru, bazată pe dispozițiile relevante ale deciziei SSA2(5) și pe practicile dezvoltate în legătură cu alte procese interguvernamentale ale OMS, este prezentată mai jos spre analiză.
METODA DE LUCRU
Obiective - În conformitate cu decizia SSA2(5):
4. OIN a fost înființat pentru a redacta și negocia o convenție, un acord sau un alt instrument internațional al OMS privind prevenirea, pregătirea și răspunsul în caz de pandemie, în vederea adoptării în temeiul articolului 19 sau al altor dispoziții din Constituția OMS, după cum consideră OIN că este adecvat.
5. În continuarea celor de mai sus, OIN stabilește un proces incluziv condus de statele membre, care va fi facilitat de copreședinții și vicepreședinții OIN, pentru a identifica mai întâi elementele de fond ale instrumentului și apoi pentru a începe elaborarea unui proiect de lucru, care va fi prezentat, pe baza progreselor realizate, spre examinare OIN la cea de-a doua reuniune a sa, care va avea loc cel târziu la 1 august 2022, la sfârșitul căreia OIN va identifica dispoziția din Constituția OMS în temeiul căreia ar trebui adoptat instrumentul.
6. Procesul menționat la alineatul (5) de mai sus ar trebui să se bazeze pe date concrete și ar trebui să țină seama de discuțiile și rezultatele Grupului de lucru al statelor membre privind consolidarea pregătirii și a reacției OMS la urgențele sanitare, luând în considerare necesitatea coerenței și a complementarității între procesul de elaborare a noului instrument și activitatea în curs de desfășurare în temeiul Rezoluției WHA74.7 (2021), în special în ceea ce privește punerea în aplicare și consolidarea Regulamentului sanitar internațional (2005). În plus față de dispozițiile deciziei SSA2(5), OIN va ține seama, printre altele, de discuțiile și rezultatele altor grupuri de lucru în curs de desfășurare legate de OMS, după caz, inclusiv pentru a evita orice suprapunere a eforturilor și pentru a facilita o abordare coerentă.Raportare și calendar
7. În conformitate cu decizia SSA2(5), OIN își supune rezultatul spre examinare celei de-a șaptesprezecea Adunări Mondiale a Sănătății, împreună cu un raport de activitate pentru cea de-a șaptesprezecea Adunare Mondială a Sănătății. În plus, în anexa la prezenta propunere de metodă de lucru sunt incluse un calendar preliminar și o listă de rezultate, care pot fi actualizate pe măsură ce OIN își desfășoară activitatea.
Participarea și desfășurarea lucrărilor
8. OIN va fi deschis tuturor statelor membre ale OMS și va lucra într-o manieră incluzivă.
9. OIN își va desfășura activitatea pe bază de consens și în conformitate cu Regulamentul de procedură al Adunării Mondiale a Sănătății.
Participarea părților interesate relevante
10. În conformitate cu decizia SSA2(5), OIN poate, în măsura în care decide astfel, în conformitate cu regulamentul de procedură relevant și cu rezoluțiile și deciziile Adunării Mondiale a Sănătății, să implice participarea următoarelor entități, recunoscând importanța unei implicări largi pentru a asigura un rezultat de succes: reprezentanți ai organizațiilor din sistemul Organizației Națiunilor Unite și ai altor organizații interguvernamentale cu care OMS a stabilit relații efective; observatori; reprezentanți ai actorilor nestatali care au relații oficiale cu OMS; și alte părți interesate și experți și organisme de experți relevanți, conform deciziei OIN.
11. Atunci când OIN se angajează cu părțile interesate relevante, în conformitate cu cele de mai sus, se aplică următoarele:
(a) principiile primordiale sunt transparența și previzibilitatea;
În prezent, observatorii sunt: Sfântul Scaun; Palestina; GAVI (Alianța pentru vaccinuri); Ordinul de Malta; Comitetul Internațional al Crucii Roșii; Federația Internațională a Societăților de Cruce Roșie și Semilună Roșie; Uniunea Interparlamentară; și Fondul mondial de luptă împotriva SIDA, tuberculozei și malariei.
(b) părțile interesate relevante vor participa la sesiunile deschise ale OIN și nu vor lua parte la luarea deciziilor de către OIN, în conformitate cu Regulamentul de procedură al Adunării sănătății; și
(c) contribuțiile furnizate de părțile interesate relevante vor respecta pe deplin principiul relevanței și vor face obiectul unor chemări la ordine din partea copreședinților.
12. Aranjamentele pentru tipurile specifice de părți interesate relevante vor fi următoarele.
(a) Observatori. Observatorii sunt invitați să participe la sesiunile deschise ale reuniunilor OIN și pot primi dreptul de a lua cuvântul în cadrul acestor sesiuni deschise, la cererea unui copreședinte.
(b) Entități care au relații efective. Reprezentanții organizațiilor din sistemul Organizației Națiunilor Unite și ai altor organizații interguvernamentale cu care OMS a stabilit relații efective în conformitate cu articolul 70 din Constituția OMS sunt invitați să participe la sesiunile deschise ale reuniunilor OIN și pot primi dreptul de a lua cuvântul în cadrul acestor sesiuni deschise, la cererea unui copreședinte, și de a acționa ca resurse tehnice în cadrul deliberărilor OIN în general.
(c) Alte părți interesate relevante. BNI poate decide, de asemenea, la propunerea Biroului, să invite alte părți interesate relevante, inclusiv actori nestatali și experți individuali sau reprezentanți ai organismelor de experți, să participe la reuniunile deschise (sau la sesiuni specifice) ale BNI și, la cererea copreședinților, să ofere contribuții cu privire la subiecte specifice aflate în discuție și/sau să ia cuvântul în cadrul acestor sesiuni deschise. Chestiunea participării și modalitățile de participare a părților interesate relevante invitate în conformitate cu prezentul alineat sunt stabilite de către OIN.
Biroul va identifica și va propune, pentru a fi luate în considerare de către OIN, subiecte pentru care părțile interesate relevante pot fi invitate să ofere contribuții în conformitate cu prezentul alineat (c). În acest sens, Biroul va ține seama, după caz, de: obiectivele și nevoile specifice ale OIN; subiectul (subiectele) în discuție; contextul de responsabilitate al părților interesate; activitatea, accentul și/sau expertiza părților interesate în ceea ce privește aspectele legate de pregătirea și răspunsul la pandemii, aspectele legate de inițiativa "O singură sănătate", aspectele transversale ale diferitelor instrumente existente în domeniul sănătății și/sau aspectele legate de securitatea sanitară globală; și promovarea reprezentării geografice a părților interesate relevante.
Reuniunile OIN
13. În conformitate cu decizia SSA2(5), OIN trebuie să:
(a) să organizeze prima sa reuniune cel târziu la 1 martie 2022, să își aleagă copreședinții și vicepreședinții și să definească și să convină asupra metodei sale de lucru și a calendarului, în conformitate cu decizia menționată anterior și pe baza principiilor incluziunii, transparenței, eficienței, conducerii statelor membre și consensului;
(b) își organizează cea de a doua reuniune cel târziu la 1 august 2022, pentru a examina proiectul de lucru al instrumentului, care urmează să fie prezentat pe baza progreselor înregistrate;
(c) să organizeze reuniuni ulterioare, la cererea copreședinților, ori de câte ori este necesar.
14. Reuniunile OIN se vor desfășura fie personal (la sediul OMS din Geneva, Elveția), fie în format hibrid, fie virtual, după caz, inclusiv pe baza situației epidemiologice globale și a avizelor furnizate de comitetul de acces la campus de la sediul OMS.
Subgrupuri (inclusiv grupuri de redactare) și lucrări intersesionale
15. Pentru a avansa discuțiile între sesiunile OIN, Biroul OIN sau OIN însuși poate solicita Secretariatului OMS să organizeze informări și consultări intersesionale cu statele membre1 cu privire la chestiuni atribuite OIN de către Adunarea sănătății.
16. OIN poate înființa un număr limitat de subgrupuri, inclusiv grupuri de redactare, pentru a avansa discuțiile privind obiectivele OIN, în funcție de necesități. În cadrul examinării înființării unor eventuale subgrupuri, se va evita dublarea activității. Subgrupurile se pot reuni în perioada dintre sesiuni. Biroul va coordona reuniunile pentru a se asigura că reuniunile diferitelor subgrupuri nu se suprapun unele cu altele. Subgrupurile se pot reuni în perioada intersesională și, dacă este posibil, se vor reuni numai succesiv.
17. Subgrupurile vor fi deschise participării tuturor statelor membre. Subgrupurile vor fi prezidate de unul dintre cei patru vicepreședinți.
18. Președinții subgrupurilor vor prezenta un raport verbal cu privire la constatările sau rezultatele deliberărilor lor în cadrul reuniunii.
19. Președinții subgrupurilor vor prezenta, de asemenea, un rezumat verbal al lucrărilor fiecărei sesiuni a subgrupurilor la deschiderea următoarei reuniuni a OIN.
20. Normele care reglementează participarea părților interesate relevante în cadrul OIN (punctele 10-12 de mai sus) se aplică, de asemenea, participării acestora în subgrupuri.
Participarea la grupurile de redactare va fi limitată la statele membre.
21. La sfârșitul fiecărei reuniuni a OIN se întocmesc rapoarte de procedură.
Biroul OIN
23. OIN va avea un Birou format din șase funcționari, câte unul din fiecare dintre cele șase regiuni ale OMS: doi copreședinți, care să reflecte un echilibru între țările dezvoltate și cele în curs de dezvoltare, și patru vicepreședinți. OIN este de acord că copreședinții și vicepreședinții poartă o responsabilitate egală în coordonarea activității organismului, în special în ceea ce privește facilitarea procesului menționat la punctul 5 de mai sus.
24. Biroul se va reuni în persoană, în format hibrid sau virtual, ori de câte ori este necesar, inclusiv între reuniunile OIN.
25. Biroul, condus de copreședinți, va facilita activitatea OIN, în dialog strâns cu membrii săi. În acest sens, funcțiile Biroului vor fi următoarele:
(a) să propună metodele de lucru ale OIN;
(b) să programeze reuniunile OIN și să elaboreze ordinea de zi provizorie a acestor reuniuni;
(c) să examineze, după caz, documentele pregătite înainte de reuniunile OIN, inclusiv pentru a facilita expedierea în timp util a documentelor de lucru;
(d) să coordoneze activitatea între subgrupuri, dacă este cazul;
(e) de a face propuneri statelor membre cu privire la modalitățile de urmat, spre examinare;
(f) să faciliteze pregătirea și prezentarea rapoartelor finale ale OIN către Adunarea Mondială a Sănătății, în conformitate cu decizia SSA2(5).
Sprijin din partea Secretariatului OMS
26. 26. Secretariatul OMS va oferi sprijin OIN prin:
(a) convocarea reuniunilor sale la cererea copreședinților, atât de frecvent cât este necesar;
(b) organizarea de audieri publice, ca urmare a deciziei SSA2(5) și în conformitate cu standardele OMS
practica standard a OMS, înainte de cea de-a doua reuniune a OIN pentru a informa deliberările sale;
(c) facilitarea participării, în măsura în care OIN decide astfel, în conformitate cu regulamentul de procedură relevant și cu rezoluțiile și deciziile Adunării sănătății, a reprezentanților organizațiilor din sistemul Organizației Națiunilor Unite și a altor organizații interguvernamentale cu care OMS a stabilit relații efective, a observatorilor, a reprezentanților actorilor nestatali care au relații oficiale cu OMS, precum și a altor părți interesate și experți relevanți, astfel cum decide OIN, recunoscând importanța unui angajament larg pentru a asigura un rezultat de succes;
(d) punerea la dispoziția OIN a serviciilor și facilităților necesare pentru desfășurarea activității sale, inclusiv informații și consiliere complete, relevante și în timp util;
(e) și ținând la curent OIN, inclusiv Biroul, cu privire la alte grupuri de lucru în curs de desfășurare ale OMS, după caz.
Urmeaza tabele si anexe (vezi document original AICI).
DIN ACEEASI CATEGORIE...
-
O amantă de ministru a băgat o țară întreagă în rahat. La propriu și la figurat
Pentru cei care sunt inca sceptici vizavi de faptul ca un singur act marunt de corupție poate nenoroci o țara intreaga, ...
-
Dezvăluiri-bombă în WSJ - "Faceți bani, nu război": planul real al lui Trump și Putin pentru Ucraina
Trei oameni de afaceri puternici - doi americani și un rus - s-au aplecat asupra unui laptop in Miami Beach luna trecuta ...
-
Presa ucraineană: Mesajele americanilor pentru Zelenski cu percheziții la șeful lui de cabinet
SUA profita de perchezițiile din biroul șefului de cabinet al lui Vladimir Zelenski, Andrei Yermak, pentru a transmite u ...
-
Fraudă de milioane de euro cu fonduri europene alocate reabilitării unor clădiri din învățământ
Primaria municipiului Focșani a semnat in data de 15.04. 2022 Contractul de Finanțare pentru proiectul european „C ...
-
Secretul influenței lui Jeffrey Epstein: de ce milionarii și liderii lumii nu-i puteau spune 'nu'
A fost unul dintre momentele importante din Washington in 2019. Toate privirile erau indreptate spre fostul avocat al lu ...
-
Austeritatea Regimului BoloDan este impusă prin PNRR. Banii ajung să fie spălați prin Ucraina pentru mafia de la Bruxelles
Marionetele Bruxelles-ului de la noi din țara vand naivilor basme despre „necesitatea" taierilor salariale, taxelo ...
-
Ei plănuiesc în mod deliberat să ne omoare de foame. Și iată care e planul în mod explicit!
Motivul pentru care prețurile energiei și alimentelor sunt in creștere, iar aprovizionarea cu alimente devine din ce in ...
-
CJ Vrancea a balastat 4 drumuri comunale cu prețuri de autostradă, între 96,313 euro și 313,230 euro /km
"24. Aprobarea documentatiilor tehnico-economice la faza: Expertiza tehnica Documentatie de avizare a lucrarilro de int ...
-
Fiul lui Tudorel Toader, denunțat de studente pentru hărțuire sexuală. Una a cedat și a făcut sex de două ori cu profesorul după care s-a îmbătat o săptămână
Acuzații extrem de grave la adresa lui Alexandru Toader, lector la Facultatea de Drept a Universitații „Cuza" (UAI ...
-
Pactul Witkoff-Dimitriev: Ultimile dezvăluiri despre planul de pace din Ucraina elaborat direct în limba rusă și doar tradus în engleză
Un plan de pace controversat in 28 de puncte, elaborat in secret de oficiali americani apropiați de Donald Trump și omol ...
-
The Telegraph: Disperat de scandalul de corupție, Zelenski semnează contracte scandaloase de armament pe care Ucraina nu și le poate permite
Președintele Ucrainei, Volodimir Zelenski, pe fondul unui scandal masiv de corupție care ii implica pe susținatorii sai, ...
-
Consiliul de administrație de la o companie strategică a fost numit direct de ministrul Economiei Radu Miruță. Trei din cinci membri sunt oameni cu carnet de partid USR
Într-o postare din data de 28 iulie, Senatorul de Dolj Marian Vasile a facut urmatoarea declarație: „La Avio ...
-
Banca Națională a analizat peste 66.000 de produse și ne spune cum au transferat magazinele creșterea de TVA în coșul românilor
Majorarea Taxei pe Valoarea Adaugata s-a transmis in prețuri aproape integral, dar cu diferențe mari intre alimente și p ...
-
Manipularea pietei de capital: Trump a cumpărat acțiuni în valoare de peste 80 milioane dolari la companii care ar putea beneficia de pe urma deciziilor sale politice
Președintele american Donald Trump a achiziționat obligațiuni corporative in valoare de cel puțin 82 de milioane de dola ...
-
Cum era Ceaușescu să provoace un război cu URSS. Istoria secretă a unor planuri de invazie
Nicolae Ceaușescu a fost la un pas de a provoca un razboi intre Romania Socialista și Uniunea Sovietica. Și asta dupa ce ...
-
Cel mai monstruos scandal: Plata CASS la pensii ar putea fi neconstituțională!
Intrarea in vigoare a Legii nr. 141/2025 privind unele masuri fiscal-bugetare, la data de 28 iulie 2025, a reactivat una ...
-
Ingineria "Apartamentul": O judecătoare CCR a primit locuință de protocol după ce și-a donat casa si a zis ca n-are unde sa stea. Este fostă consilieră medaliată a lui Ionannis
Mihaela Ciochina, actual judecator la Curtea Constituționala a Romaniei, a donat singurul sau apartament din București i ...
-
Dosarul Epstein duce la Casa Albă: Donald Trump știa despre fete - se arată în mailuri scurse în spațiul public
Jeffrey Epstein, un infractor sexual condamnat a carui moarte prin sinucidere a generat o examinare intensa a persoanelo ...
-
Operațiunea "Midas" - cel mai mare scandal de corupție din Ucraina: Un ministru a pus la cale jaful de 100 de milioane de dolari
Herman Halushchenko, implicat intr-un scandal de corupție la compania nucleara de stat Energoatom, a fost suspendat din ...
-
Coșmarul pacienților de la spitalul din Târnăveni: legați, lăsați să moară și obligați să spele toaletele. Spitalul susține că „totul este în regulă"
Scene de coșmar intr-un spital de psihiatrie din Tarnaveni: pacienți legați, saltele murdare, decese și sinucideri. Toat ...
-
Lovitură de teatru la Chisinau! Sefii SPP Moldova si-au cerut demisiile. Unul dintre ei e fostul bodyguard al Maiei Sandu. Nevasta-sa de la PAS spune ca e vorba de ceva extrem de grav
Marti seara, presedinta Moldovei Maia Sandu a fost nevoita sa aprobe demisiile a doi sefi ai SPP, semnandu-le decretele ...
-
"Turism pentru lunetişti" în timpul războiului din Bosnia: Grupuri din Italia şi din alte ţări au plătit pentru a putea împuşca locuitori din Sarajevo pentru propriul amuzament
Grupuri de cetateni italieni si de alte nationalitati, asa-numiti „turisti lunetisti", sunt acuzati ca au particip ...
-
Atacurile ordonate de Donald Trump au ucis pescari și șoferi, nu lideri de cartel. O anchetă AP dezvăluie adevărul loviturilor SUA în Venezuela
Peste 70 de oameni au murit in urma operațiunilor militare americane din Venezuela, dar cei uciși nu erau lideri de cart ...
-
Calculele matematicianului ratat Grindeanu in privința ANAF și a Vămii: Noului șef al PSD i-a dat cu virgulă in privinta statului paralel!
Sorin Grindeanu - de profesie matematician ratat - se arata brusc interesat de ANAF si de Vama, prin declarațiile facute ...
-
Peste 120.000 de lei pentru N. Dan de la propunerea USR pentru Avocatul Poporului: ce relevă documentele
USR a propus-o pe jurista Roxana Rizoiu pentru funcția de Avocat al Poporului. Conform declarației de avere a președinte ...
-
Și dacă tarifele lui Trump sunt ilegale? - Analiza scenariilor pe plan internațional
Chiar daca Curtea Suprema ar anula tarifele impuse de Donald Trump anumitor țari, el are la dispoziție alte opțiuni lega ...
-
Salariile incredibile de la Avocatul Poporului: inclusiv șoferul ia spor pentru condiții grele de muncă. Cât câștigă Renate Weber, șefa cu mandatul expirat
De peste 30 de ani, instituțiile publice din Romania au devenit, adesea, centre de recompensare pentru persoane fidele p ...
-
Criză fără precedent la FBI: anchete blocate, informatori neplătiți și lipsă de fonduri pentru operațiuni, în plin blocaj al guvernului american
Cea de-a doua cea mai lunga inchidere a guvernului SUA din istorie lovește direct in activitatea Biroului Federal de Inv ...
-
Dosarul FBI "Artic Frost" a fost scos din sertar: Trump, Kirk și 160 de republicani au fost investigați din umbră în era Biden
Mai multe documente din dosarele FBI au fost publicate marți, 28 ocotmbrie, de catre Comisia Judiciara a Camerei Repreze ...
-
Alex Jones (Infowars): Populația globală a fost deja implantată în secret cu nanotehnologie autoreplicativă - VIDEO
Cunoscutul autor de "conspirații" a efectuat un interviu-bomba, care daca s-ar dovedi a fi real in cele ce afirma ar fi ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu