Aeroportul din Brașov va avea multiple valențe economice, turistice sanitare și militare pentru trupele NATO. Proiecte de peste 68 mil lei numai în infrastructura județeană
Postat la: 20.05.2024 | Scris de: ZIUA NEWS

Institutului Universitar European (EUI) a elaborat un document recent, din care reiese că aeroporturile pot controla în mod direct, din punct de vedere operațional, doar aproximativ 2 % din totalul emisiilor globale ale aviației (adică emisiile provenite de la clădirile, infrastructură și vehiculele de la sol ale aeroporturilor).
În dezvoltarea aeroportului Brașov-Ghimbav au fost folosite cele mai avansate materiale, pentru a putea întâmpina provocările legate de mediu. Tot pentru a susține echilibrul mediului, aeroportul are legături bine stabilite cu transportul public, promovând în același timp multimodalitatea și forme de mobilitate mai puțin poluante.
Aeroportul din Brașov, port aerian pentru trupele NATO
La mai puțin de un an de la operaționalizarea aeroportului, în data de 10 martie a.c. a fost înregistrat pasagerul cu numărul 100.000 al aeroportului. Acesta a sosit cu zborul Dortmund - Braşov. La mai puțin de un an de la inaugurare, Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav a devenit port aerian de debarcare pentru trupele NATO.
Prima aeronavă militară care a aterizat aici a fost un Boeing C130 al Armatei Franceze, care a adus militari pentru Grupul de Luptă Avansat Consolidat al NATO de la Cincu (Misiunea Aigle - grupul de luptă multinațional condus de Franța). Lt. col. Cedric Le Mens, șeful Centrului de Coordonare Transport al Misiunii Aigle: „Obiectivul nostru este ca, de la începutul acestei veri, să primim aici, la Aeroportul din Brașov, întreaga escadrilă a forței Aigle". Pe lângă trupe, la Brașov ar urma să fie debarcată și logistică militară, fiind necesar un sistem modern de desfacere a paleților, precum și locuri de depozitare a mărfurilor destinate trupelor NATO. Această investiție ar urma să fie finanțată de Grupul de Luptă Avansat Consolidat al NATO și va însemna un mare plus și pentru componenta civilă a aeroportului.
Tot la Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav a fost operaționalizat Punctul de Operare Aeromedical dotat cu un elicopter SMURD, având ca responsabilitate principală intervenţiile în zonele montane ale judeţului Braşov şi ale judeţelor învecinate, dar și asigurarea intervențiilor la alte urgențe medicale.
Pilonul dezvoltării economice și suport pentru turismul local constã în dezvoltarea infrastructurii la nivel județean. Proiecte în valoare de peste 68 mil de lei.
Infrastructura județului Brașov este esențială - în primul rând pentru oamenii care locuiesc în aceste zone, pentru a putea avea acces la servicii medicale, la educație, dar și pentru atragerea de investitori în mod egal, nu doar în zona metropolitană, precum și pentru încurajarea turismului.
"În calitate de Președinte al Consiliului Județean, dar și în calitate de Ministru al Dezvoltării, am făcut eforturi constante pentru a susține proiectele de infrastructură din județ. Printre proiectele implementate de Consiliul Județean Brașov în zona Rupea avem Ţara Cohalmului, tărâmul colinelor transilvane şi al bisericilor-cetăţi, Ţara Ovăzului - Haferland, cu sate încărcate de farmecul vremurilor de demult, cu tradiţii de sute de ani readuse la viaţă, cu locuri molcome ce poartă pecetea comunităţilor de saşi care au vieţuit secole în acest spaţiu binecuvântat, cu o moştenire etnoculturală dăruită cu generozitate de localnici generaţiilor prezente şi viitoare", ne-a precizat Adrian Veștea președintele CJ Brașov.
"Ținutul acesta, străjuit de Cetatea Rupea - Castrum Kuholm - încântă ochiul și sufletul cu ai săi stejari multiseculari, cu măreția coloanelor bazaltice, a vulcanului stins și a Laculul de smarald de la Racoș, cu satul Viscri, așezare iubită de Regele Charles, cu vestigiile dacice și relicvele paleontologice.
Zona Rupea este poarta de intrare în judeţul Braşov dinspre nord, leagăn de multiculturalitate şi de convieţuire paşnică a etniilor care vieţuiesc pe aceste meleaguri, iar administrația liberală a județului, împreună cu primarii PNL din zonă au lucrat din plin pentru a o pune în valoare", a mai adãugat profesionistul Adrian Veștea.
Unul dintre cele mai ample proiecte investiţionale ale Consiliului Judeţean Braşov îl reprezintă reabilitarea Drumului Județean 132 Rupea - Homorod - Mercheașa - Jimbor - limita judeţului Harghita.
Pentru realizarea acestui obiectiv foarte important la nivelul comunităţilor locale din zona Rupea şi considerat o prioritate de autorităţile administrative ale judeţului Braşov, Consiliul Judeţean a accesat fonduri de la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală II. Drumul este vital nu doar pentru deplasarea locuitorilor din partea nordică a judeţului nostru spre principalele căi rutiere, ci şi ca variantă de legătură interjudeţeană Braşov - Harghita.
Reabilitarea DJ 132 Rupea - Homorod - Mercheasa - Jimbor - limită judeţ Harghita a cuprins realizarea structurii rutiere a drumului pe toată lungimea acestuia, cu tot ceea ce înseamnă carosabil, acostamente, poduri, podețe, drumuri laterale şi amenajare alveole pentru staţii transport public. Au fost realizate şanţuri, rigole carosabile şi de acostament pentru scurgerea apelor pluviale, s-au construit podeţe transversale, podeţe la drumurile laterale şi podeţe către accese, s-au reabilitat şi construit un număr de opt poduri.
Valoarea totală a lucrărilor a fost de 68.251.441,20 lei, din care 60.165.005.90 lei reprezintă valoarea asigurată de către MDLPA, prin PNDL II, diferenţa fiind asigurată din bugetul judeţean.
Peste 110 mil lei pentru drumul interjudeţean ce leagă Covasna de Brașov și care face legătura între DN 12 şi DN 13
Prin acest proiect, finanțat 98% cu fonduri europene nerambursabile, se realizează modernizarea Drumului interjudețean Covasna-Brașov, care face legătura între DN 12 și DN 13. Lungimea întregului traseu este de 53,5 kilometri din care 19,916 kilometri sunt pe teritoriul județului Brașov.
Valoarea totală a proiectului este de 110.894.604,55 lei, din care cheltuielile totale eligibile totalizează 109.895.685,23 lei. Valoarea finanțării nerambursabile cu fonduri europene (98%) este de 107.697.771,52 lei, contribuția proprie a beneficiarului (2%) - 2.197.913,71 lei, iar cheltuielile totale neeligibile sunt de 998.919,32 lei.
Drumul străbate localitățile brașovene Măieruș, Apața, Ormeniș, Augustin, precum și localitățile Baraolt, Biborțeni, Bățanii Mari, Malnaș Băi din județul Covasna. Prin reabilitarea acestui drum de importanță regională, care face legătura între drumul național DN 12 (Brașov - Miercurea Ciuc - Toplița) și drumul național DN 13/ E 60 (Brașov - Târgu Mureș - Cluj Napoca - Oradea - Budapesta), se asigură conectarea la rețeaua europeană de transport TEN-T, facilitând legătura între județele Brașov, Covasna și Harghita.
Obiectivul va fi încheiat şi recepţionat în acest an, el cuprinzând: modernizarea părții carosabile și a trotuarelor, amenajarea unor staţii de transport public (inclusiv alveolele), realizarea scurgerii apelor pluviale (rigole, şanturi, drenuri, puţuri absorbante), realizarea podeţelor transversale şi a celor care asigură accesul la drumurile laterale, precum și reabilitarea podurilor peste râul Olt, pârâul Măieruş şi pârâul Remetea. De asemenea, sunt prevăzute realizarea sau repararea unor ziduri de sprijin, amenajarea trecerilor la nivel cu calea ferată, iar acolo unde va fi nevoie, a unor lucrări de deviere a reţelelor de utilităţi. Tot prin acest contract, dar cu finanţare de la bugetul local al Judeţului Braşov se modernizează un sector de drum de 5,24 km.
Modernizare și reabilitare DJ 104 L Dacia-Viscri-Buneşti (15,06 km)
Proiectul în valoare totală de 24.495.058,94 lei, a fost finanţat iniţial în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Locală, iar apoi a fost preluat în finanțare cu fonduri europene nerambursabile prin Programul Operaţional Regional - Axa prioritară 6 - „Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională".
Traseul drumului, cu o lungime de aproximativ 15 kilometri, reprezintă singura legătură a comunelor Jibert și Bunești cu municipiul Brașov. Această investiție dă un imbold dezvoltării economice a zonei Rupea și determină o creștere a numărului de turiști. A fost amplu obiectiv de infrastructură rutieră realizat pentru a conecta oameni şi locuri, dar şi pentru a pune în valoare potențialul turistic al zonei.
Acest proiect investiţional a avut două componente: unul reprezentat de sectorul de drum intravilan din satul Viscri, iar celălalt - de restul drumului.
Împărțirea pe componente a fost necesară pentru că satul Viscri are statut de sit rural UNESCO, iar pentru refacerea drumului din intravilanul satului, în lungime de 761 metri, a fost nevoie de respectarea cerinţelor stabilite prin avizul Direcţiei Județene pentru Cultură Braşov, în ceea ce priveşte soluţia tehnică şi materialele folosite.
Pod nou peste râul Olt, situat pe drumul judeţean DJ 104 K, în comuna Comăna
Construcţia unui pod nou peste râul Olt, care face legătura între localităţile Comăna de Jos şi Crihalma, a fost o necesitate stringentă a locuitorilor afectaţi de natura dezlănţuită. În lipsa podului, aceștia erau nevoiţi să ocolească 37 de kilometri pentru a ajunge în centrul de comună, în loc să parcurgă doar doi kilometri.
Demersurile privind construcţia podului au fost iniţiate de autoritatea judeţeană după dezastrul provocat de viitura de pe râul Olt, din vara anului 2018, care a distrus vechiul pod de lemn. Ulterior, graţie eforturilor președintelui de atunci al Consiliului Județean, Adrian Ioan Veștea, lucrările au fost preluate şi finanţate de Compania Naţională de Investiţii.
"Construirea acestui pod a fost unul dintre primele proiecte demarate de mine, după venirea la conducerea CJ Braşov. Noul pod a fost realizat din beton armat cu o lungime de 86,6 metri, o lăţime a părţii carosabile de 7,8 metri, la care se adaugă trotuare pentru pietoni pe ambele laturi, cu o lăţime de 1 metru. Podul a fost prevăzut şi cu două rampe de acces cu o lungime de aproximativ 250 metri fiecare. Totodată, s-au realizat lucrări de protecţie şi asupra albiei râului. În urma calculării debitului maxim al Oltului a reieşit o înălţime la tablierea podului mai mare decât a precedentului, astfel încât acesta să nu mai fie afectat de viituri", ne-a declarat cel mai de succes ministru al Dezvoltării din ultimii 30 de ani, Adrian Ioan Veștea.
Marian Gârleanu
DIN ACEEASI CATEGORIE...
-
Să ștergem cu Burnetele: Consilierul lui Nicușor Dan cere rapid Marele Reset administrativ. Să luăm cash-ul de la populație si sa punem oamenii la muncă sa plătească taxe!
Consilierul lui Nicușor Dan cere rapid reorganizare administrativa in Romania. Radu Burnete, consilier prezidential pent ...
-
Bolojan e mai demagog decât prevede legea austeritatii: Premierul a încasat de la EximBank indemnizații cât 71 de salarii medii lunare!
Sindicatul Angajaților din Aparatul de Lucru al Guvernului il acuza pe premierul Ilie Bolojan de ipocrizie, prezentand d ...
-
Alexandru Nazare: România a ajuns la 60% datorie publică. Trebuie făcută curăţenie în tot ce înseamnă sinecuri şi privilegii
Ministrul Finantelor, Alexandru Nazare, a declarat vineri ca trebuie facuta curatenie in tot ce inseamna sinecuri si pri ...
-
Directorii companiilor de stat și-au securizat contractele de muncă: "Indicatorii de performanță sunt îndepliniți doar dacă se trezesc și se uită pe geam"
Ministrul Economiei, Radu Miruța, susține ca va modifica indicatorii de performanța pentru directorii companiilor de sta ...
-
Bolojane, ia-te la trântă cu multinaționalele: "Să te lupți cu bugetarii și pensionarii e frecție la picior de lemn!"
Senatorul PSD, Daniel Catalin Zamfir, i-a cerut premierul Ilie Bolojan sa ia masuri care sa vizeze impozitarea profitulu ...
-
Alexandru Nazare dezvăluie din culisele negocierilor cu Comisia Europeană: Așa a ajuns cota TVA la 21%
Ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, a explicat joi cum s-a ajuns la cota TVA de 21%. Comisia Europeana considera ca ...
-
Marcel Ciolacu s-a isterizat după ce i s-a făcut plângere penală acuzat fiind de dezastrul economic din România
Fostul premier și președinte PSD, Marcel Ciolacu, a rabufnit, pe Facebook, dupa ce a fost acuzat de dezastrul economic d ...
-
Din minciunile Regimului BoloDan: Care e in realitate "greaua moștenire a guvernului Ciolacu"?
Ce lasa in urma guvernul Ciolacu, din perspectiva situației economico-financiare, la nivel micro și macroeconomic? Sunt ...
-
Rechizitoriul care-l transformă-n erou: Călin Georgescu e acuzat de fapte penale imaginare, creștere explozivă pe rețelele sociale și declarații elogioase
Procurorii au finalizat rechizitoriul in dosarul in care Calin Georgescu este trimis in judecata pentru propaganda legio ...
-
Se ceartă "elitele" guvernării: Florin Cîțu îl contrează pe Ilie Bolojan după anunțarea măsurilor - "Cineva îl minte! Sau nu înțelege ce spune"
FFostul premier al Romaniei Florin Cițu considera ca actualul șef al executivului fie este mințit de cei din jurul sau, ...
-
Băi, americane, chiar ne crezi proști?! Michael Dickerson (Ambasada SUA): România rămâne candidată la programul Visa Waiver
Romania ramane candidata la programul Visa Waiver, a declarat, miercuri, insarcinatul cu afaceri al SUA la Bucuresti, Mi ...
-
CNI își răsfață angajații cu salarii de zeci de mii de lei pe lună. Cea mai interesantă achiziție făcută în ultima vreme este cea a unor pișcoturi de fițe
Compania Naționala de Investiții (CNI) este o instituție inființata in anul 2001, aflata sub autoritatea Ministerul Dezv ...
-
"Taxa pe boală" e cea mai mare aberație a bolojanilor de la Guvern: "Negocierea nu s-a încheiat încă, dar am speranţă", isi inchipuie Rogobete
Ministrul Sanatatii, Alexandru Rogobete, este de parere ca pentru patologii oncologice, pentru cardiologie, AVC, pentru ...
-
Alexandru Nazare are curajul să acuze minciunile lui Marcel Ciolacu: "Ni s-a livrat iluzia unei economii în creștere. Acum intrăm în austeritate!"
Ministrul de Finanțe, Alexandru Nazare, spune ca romanilor li s-a livrat iluzia unei economii in creștere, care a fost i ...
-
Ordonanța cu tăierile de sporuri și limitarea concediului suplimentar, aprobată de Guvern. De când intră în vigoare noile măsuri
Proiectul de Ordonanța de Urgența pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice a fost ado ...
-
Tăieri din pensii după o viață de muncă. Dorina Barcari: "Cum își permit să se joace cu drepturile oamenilor?"
Expertul in pensii, acum deputat AUR, Dorina Barcari trage un semnal de alarma: „Sub pretextul unor calcule sofist ...
-
Claudiu Târziu, discurs la Cluj-Napoca. S-a lansat platforma civico-politică Acțiunea Conservatoare: „Suntem partidul lui Eminescu"
Partidul Acțiunea Conservatoare (ACT) iși continua procesul de extindere la nivel național și a anunțat lansarea oficial ...
-
Deustche Welle: Nicușor Dan a pactizat cu Sistemul!
Președintele Nicușor Dan pare sa ia prea ușor noile numiri din Justiție, pe care nici nu le-a criticat și nici nu a ince ...
-
Ingineria "Bolojan" cu bugetarii - un bolovan pe care-l rostogolește la rotativa guvernamentală pentru "bivolii" de la PSD
Guvernul Bolojan a anuntat ca va face reduceri la personalul bugetar in cuantum de 20% din cheltuieli. La ora actuala, c ...
-
Crin Antonescu: "Faptul că avem un președinte ca N. Dan nu înseamnă că suntem retardați toți și întrutotul!"
Crin Antonescu, pe Facebook: "Nicușor Dan a dat mana cu Donald Trump". Ne vine sau nu sa credem, acesta a fost textul in ...
-
Rareș Bogdan "sincronizează" două postări deloc întâmplătoare: Despre cum putem colabora eficient în interes național. Aflarea sub tricolor versus aflarea în treabă!
Rares Bogdan: "Întalnirea a avut loc miercuri seara la sediul Reprezentanței Romaniei la Bruxelles. A fost o discu ...
-
Bolojan are ARICE la buzunar! O instituție esențială pentru aderarea la OCDE propusă spre desființare pentru că ne costă prea mult
În anul 2022 a fost inființata Agenția Romana pentru Investiții și Comerț Exterior (ARICE). Teoretic, aceasta inst ...
-
Cum se va transforma DGA în serviciu secret după ce ÎCCJ a dat un verdict clar și USR a sărit să profite de situație
Dupa ce Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a stabilit ca lucratorii Direcției Generale Anticorupție (DGA) ...
-
Concedieri, instituții desființate, taxe. Cum vrea Guvernul să acopere gaura bugetară și de ce unii economiști sunt sceptici
Funcționari publici concediați, instituții desființate, noi taxe. Sunt doar cateva dintre masurile prin care noul guvern ...
-
"Statul te urmărește pe toate direcțiile și te jupoaie de bani fără să riște foarte mult" Noul impozit pe dividende încurajează inflația și atacă sectorul privat
În cea mai recenta forma a programului de guvernare, asumat pe 23 iunie de noul Guvern format din coaliția PSD-PNL ...
-
Demnitarii călătoresc la clasa business, poporul trebuie să strângă cureaua. PUSL îi provoacă pe parlamentari: Mergeți la economic sau plătiți diferența din buzunarul vostru!
Partidul Umanist Social Liberal a denunțat cheltuielile excesive ale Parlamentului pe calatorii business, cerand premier ...
-
Rocadangiul lui Grindeanu dădea mită în numele unei firme în care nu apărea oficial (stenograme)
Ciprian Serban, deputatul PSD de Neamț, fost presedinte al Camerei Deputaților, nou ministru al Transporturilor - cel ca ...
-
Au parte dar n-au carte! Trei miniștri din "guvernul competent" au probleme cu studiile: Țoiu, Șerban și Mosțeanu. Alții nu au nici o treabă cu domeniile pe care le conduc
Guvernul Bolojan incepe sub semnul eficientei administrative, dar cu o contradictie: prea multi ministri par m ...
-
Rocada Busuioc-Stănescu: Cel ce a diminuat puterile Curții de Conturi a fost validat de Senat pentru postul de judecător al Curții Constituționale
Mihai Busuioc, actualul șef al Curții de Conturi, a fost propus de PSD pentru postul de judecator al Curții Constituțion ...
-
Ba da, Tudor Chirilă, ți-ai luat țeapă!
Dupa ce, alaturi de alți lautari autohtoni ai neo-marxismului, Tudor Chirila a fost printre atarnatorii serviciilor care ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu