Ce ascund Nicușor Dan și a USR în scandalul finanțării campaniei electorale (P)
Postat la: 10.05.2024 | Scris de: ZIUA NEWS
0
Întrebat să dea explicații cu privire la finanțarea propriei campanii electorale, Nicușor Dan se încurcă în declarații și calcule matematice. Declarațiile sale contradictorii lasă loc de intepretări.
Pe de o parte, Nicușor Dan, deși este susținut de 4 partide în cursa pentru Primăria Generală a Capitalei, susține că eforturile electorale sunt plătite din donații ale cetățenilor. Apar tot mai multe controverse cu privire la finanțarea campaniei electorale a lui Nicușor Dan și legăturile sale cu omul de afaceri Matei Păun, care are companii cu activitate pe piețe controlate de Kremlin, potrivit celor de Newsweek.ro.
Pe de altă parte, Nicușor Dan, USR și firma care deține panourile - Getica OOH SRL - au refuzat să facă public contractul, importanța acestui contract fiind importantă pentru a vedea valoarea exactă contractului, cine l-a semnat și în ce calitate, dar și pentru transparentizarea finanțării campaniei electorale.
Campania electorală, ușor de sponsorizat
La mijlocul lunii aprilie, Nicușor Dan declara că a reușit să strângă, din donații, 150.000 de euro înainte să demareze campania de strângere de fonduri pentru finanțarea campaniei electorale, fără a preciza cine sunt persoanele care îi susțin campania electorală. Totodată, Nicușor Dan susținea tot atunci că în doar câteva zile de la lansarea campaniei de donații a strâns 30.000 de euro de la circa 1.000 de persoane. "După anunțul ăsta au fost peste 1000 de persoane care împreună au donat, nu am suma exactă, dar de ordinul a 150 de mii de lei, deci cam 30.000 euro", spunea la mijlocul lunii aprilie edilul, la Digi24.ro.
Din 12 aprilie, de când a făcut această declarație și până la finalul lunii aprilie, adică în aproximativ două săptămâni, alte 2.000 de persoane ar fi donat pentru campania actualului primar general, încă 120.000 de euro, ajungând la suma totală de 300.000 de euro. Ținta finală fiind de 450.000 de euro.
Panotajul stradal, scump, dar nu și pentru independentul Nicușor Dan
Nicușor Dan a fost primul candidat pentru Primăria Generală a Capitalei care a împânzit orașul cu afișe electorale, în cele mai bune locuri din Capitală. Specialiștii vorbesc de costuri care s-ar putea ridica și la jumătate de milion de euro, potrivit investigației făcută de Newsweek.ro. Cu toate acestea, Nicușor Dan susține că ar fi costat doar 180.000 de euro, fără a face public contractul și ridică semne de întrebare cu privire la legalitatea acestuia sau a anumitor termeni contractuali.
„De exemplu publicitatea pe care o vedeți pe stradă este un contract pe toată perioada până la începutul campaniei efective când n-avem voie, conform legii, să punem decât afișe pe un panou pe care îl pun primăriile de sector, publicitatea stradală pe care o vedeți prin oraș a costat 180 de mii de euro. Publicitatea pe care o fac pe online, până acum m-a costat cam 1000 de euro la două zile. Acum am mărit ritmul și costă cam 1000 de euro pe zi. Dacă aș avea, aș plăti 5000 de euro pe zi", a mai zis Dan la Digi24.ro.
Atât PSD, cât și presa a cerut echipei de campanie a lui Nicușor Dan, dar și primarului general să publice sursele de finanțare ale campaniei electorale."Primarul general, Nicușor Dan are obligația morală și legală să elucideze sprijinul financiar sau de orice natură pe care îl primește de la consilierul său Matei Păun - un susținător declarat al intereselor politice ale Rusiei. Solicităm de asemenea Primarului General, să-și explice poziția pe tema conexiunilor pe care oameni apropiați de Nicușor Dan le au cu interese de afaceri rusești și cerem pe această cale, din nou, în mod public, Primarului General să lămurească asupra surselor de finanțare ale campaniei uriașe de publicitate", se arată într-un comunicat de presă remis de PSD.
Toate afișele lui Nicușor Dan sunt panourile celor de la Getica OOH SRL, unul dintre cei mai importanți jucători din piața de publicitate outdoor din București. Specialiștii în domeniu vorbesc de contracte care ar putea trece de jumătate de milion de euro.
Iar dacă valoarea enunțată însuși de candidatul Nicușor Dan este de 180.000 de euro se impune întrebarea dacă nu cumva firma Getica OOH SRL l-a sponsorizat pe Nicușor Dan cu panouri de publicitate. Nu ar fi prima oară când asociații acestei firme l-ar sponsoriza pe Nicușor Dan.
În campania electorală din 2016, Nicușor Dan a fost sponsorizat de firma Panotaj Expert. Donații din partea aceleiași firme ar fi primit și în 2019, iar întâmplător sau nu Panotaj Expert este deținută de unul din asociații firmei Getica OOH SRL și apropiați ai omului de afaceri Matei Păun. Matei Păun este cel care ar fi negociat contractul lui Nicușor Dan pentru publicitatea stradală și este apropiat de asociații Getica și, implicit Panotaj Expert.
Matei Păun l-a susținut pe Nicușor Dan încă din 2016 încoace, ba chiar i-a fost șef de campanie, cei doi având și acum o relație bună, chiar dacă omul de afaceri este bănuit că ar avea legături cu Rusia. Cu toate acestea, Nicușor Dan recunoaște că îi este apropiat."Mai dă nişte sfaturi, mai vorbim la telefon. (...) Suntem în acelaşi cerc de prieteni şi între campanii nu ştiu dacă ne vedem de trei ori în patru ani. Ne mai întâlnim la Balcic, la Krapeţ mai degrabă", a spus Nicușor Dan despre relația cu Matei Păun, la Antena 3.
DIN ACEEASI CATEGORIE...
ULTIMA ORA
-
O finalistă de la Miss Elveția a fost sugrumată, dezmembrată și pasată cu un blender de soțul ei
O finalistă de la Miss Elveția a fost sugrumată, dezmembrată și pasată cu un blender de soțul ei. Este știrea care a șocat întregul mapamond! Soțul femeii, acum în proces, a cerut să fie eliberat! Judecătorii i-au respins cererea!
-
Postul intermitent ascunde un pericol major: ce arată ultimele cercetări despre ceea ce se crede a fi sanatos
O nouă cercetare sugerează că postul intermitent, deși cunoscut pentru beneficiile sale pentru sănătate, cum ar fi pierderea în greutate și chiar reducerea riscului de demență, poate veni la pachet cu un risc crescut de cancer, scrie Science Alert.
-
Spaniolii au învățat "metoda românească" de a face plinul la mașină: Este cel mai eficient
Un clip viral în Spania dezvăluie un „truc românesc" (truco rumeno) despre cum să faci plinul la mașină în cel mai eficient mod posibil, arătând cum să introduci până și ultima picătură de benzină în rezervor.
-
Ursula e isterizata de Agenda 2030: Minuscula Europa vrea sa regleze temperatura globala. Restul lumii "isi bate joc" de planurile UE
Comisia Europeană le-a cerut miercuri guvernelor statelor membre ale UE care nu i-au trimis încă versiunea finală a planurilor lor energetice şi climatice să facă acest lucru cât mai curând posibil, insistând că aceste planuri reprezintă un "pas cheie" în obiectivul blocului comunitar de a atinge ţinta reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră fixată pentru anul 2030.
-
Mircea Geoană face o gafă monumentală în direct: "Dumnezeu să-i dea sănătate Regelui Mihai!"
Mircea Geoană, candidat independent la alegerile prezidențiale din toamna acestui an, a făcut o gafă monumentală, în direct la PRO Tv, în emisiunea Andreei Esca. Vorbind despre Regele Mihai, i-a urat acestuia 'sănătate!'. Regele Mihai a murit pe 5 decembrie 2017, în Elveția.
-
Soția unui finalist la "Puterea Dragostei" a fost ucisă în Olanda. Bărbatul a aflat despre crimă în închisoare
Gabriel Vasiliu, finalistul celui de-al doilea sezon al emisiunii „Puterea Dragostei", a aflat din închisoare că soția sa, Ana Maria în vârstă de 34 de ani, a fost ucisă în Olanda.
-
Logo-ul Bluetooth are o origine interesantă care combină istoria nordică și simbolismul.
Acesta a fost creat prin combinarea a două rune ale scriptului viking, în special runele „Haglaz" (sig) și „Bjarkan" (ura), care reprezintă inițialele regelui danez Harald „Bluetooth" Gormsson, care a unit Danemarca și Norvegia în secolul al X-lea.
-
Ce trebuie să știe românii despre Declarația Unică Inteligentă și CNP-ul fiscal: "Nu se vor mai putea face erori. Nu este invaziv sau dăunător"
Actul normativ prin care actuala Declaraţie Unică va fi înlocuită cu o Declaraţie Unică Inteligentă (digitală) va fi promovat anul acesta, urmând ca, după adoptare, să fie aplicat din 2026, pentru veniturile anului 2025.
-
România conduce din nou în clasamentul celor mai scumpe piețe pentru electricitate. Vârful de preț a ajuns la 679 de euro/MWh
Energia electrică tranzacționată pe bursa pe piața pentru ziua următoare a ajuns miercuri, 11 septembrie, la aproape 152 de euro pe megawatt-oră în România, cel mai mare preț din Uniunea Europeană și țările învecinate.
DIN CATEGORIE
- TOP CITITE
- TOP COMENTATE
- 1.Șefa autonomiei Găgăuziei șochează: vrea referendum pentru unirea cu România
- 2.Cine ar fi în spatele discursului și cat e de santajabil Crin Antonescu. Jurnalista Rodica Culcer aduce în discuție un fost director al SRI
- 3.Scandal cu acuzații porno și o demisie de răsunet în PSD Vrancea
- 4.Sănătate doar contra cost: Pacienții asigurați, obligați să plătească pentru servicii medicale
- 5.Ciolacu a stat capră la Ursula de pomană: Posturile de comisar european râvnite de România deja s-au împărțit la cei care au sfidat-o pe sefa UE
- 6.Crin Antonescu, atac fără precedent la adresa lui Rareș Bogdan. Cei doi erau cunoscuți pentru relația apropiată
- 7.„Elena, tu ești Kamala de Câmpulung". Imnul de campanie compus pentru Elena Lasconi, care face furori pe internet VIDEO
- 8.Diana Şoşoacă surprinsă alături de Arhiepiscopul Teodosie
- 9.Oficios ungar, atac dur la adresa statului român dar și la liderii „lași" ai UDMR: Provocare brutală românească, românizare violentă
- 10.Cartea lui Nicolae Ciucă a ajuns la editură. Surpriză: Nu se va numi "Un ostaș în slujba țării"
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu