Lotul Vlădescu, aproape de finalul procesului pentru şpaga de 20 de milioane de euro, comision pentru calea ferată Bucureşti-Constanţa!

Postat la: 15.06.2020 | Scris de: ZIUA NEWS

Lotul Vlădescu, aproape de finalul procesului pentru şpaga de 20 de milioane de euro, comision pentru calea ferată Bucureşti-Constanţa!

Un judecător din camera preliminară a Înaltei Curţi de Casaţie şi de Justiţie a respins toate excepțiile și cererile apărării și a stabilit că dosarul de mare corupţie pe numele lui Sebastian Vlădescu, ginerele lui Mircea Geoană, Ionuţ Costea, Mihaela Mititelu şi a lui Cristian Alexandru Boureanu pot ajunge în Instanţa Supremă.

Decizia poate fi contestată de către apărători în termen de trei zile. Faţă de alte dosare, DNA a adunat probe solide pentru că martorul esenţial a dat din casă în afacerea de aproape 800 de milioane de euro, refacerea liniei ferate Bucureşti-Constanţa de către firma austriacă Swietelski. Reprezentantul unei firme austriece implicate în acest dosar a încheiat cu Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) un acord de recunoaştere a vinovăţiei şi a pus la dispoziţie probe.

Decontările statului român către firma constructoare se realizau cu mari întârzieri. Pe timpul mandatului de ministru al transporturilor a Ancăi Boagiu, grupul Vlădescu a pretins şi primit iniţial un comision de 3,5% din banii plecaţi în conturile firmei. Din grupul Vlădescu făceau parte fostul deputat Boureanu, directorul EximBank Ionuţ Costea, , fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor Constantin Dascălu. Deşi martorul cheie susţine că a dat cash 2,2 milioane de euro în biroul lui Sebastian Vlădescu, iar beneficiarul a spus că o parte sunt şi pentru Anca Boagiu, ministrul transporturilor, aceasta nu apare printre inculpaţi.

Martorul menționează nu o cunoaște pe fosta titulară de la transporturi, Anca Boagiu, iar despre faptul că bani ar ajunge la aceasta ar fi spus Vlădescu în discuțiile cu el. În 2009, când criza a adâncit lipsa de lichidităţi a statului, comisionul pentru grupul lui Vlădescu, potrivit surselor DNA, a crescut la 10%. În total, în acest dosar ar fi vorba de o mită de 20 de milioane de euro, luată pentru modernizarea a două tronsoane de cale ferată între Bucureşti şi Constanţa, adică acea modernizare care a costat peste 820 de milioane de euro şi a durat şase ani pentru doar 225 de kilometri.

loading...
DIN ACEEASI CATEGORIE...
PUTETI CITI SI...

Lotul Vlădescu, aproape de finalul procesului pentru şpaga de 20 de milioane de euro, comision pentru calea ferată Bucureşti-Constanţa!

Postat la: 15.06.2020 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Un judecător din camera preliminară a Înaltei Curţi de Casaţie şi de Justiţie a respins toate excepțiile și cererile apărării și a stabilit că dosarul de mare corupţie pe numele lui Sebastian Vlădescu, ginerele lui Mircea Geoană, Ionuţ Costea, Mihaela Mititelu şi a lui Cristian Alexandru Boureanu pot ajunge în Instanţa Supremă.

Decizia poate fi contestată de către apărători în termen de trei zile. Faţă de alte dosare, DNA a adunat probe solide pentru că martorul esenţial a dat din casă în afacerea de aproape 800 de milioane de euro, refacerea liniei ferate Bucureşti-Constanţa de către firma austriacă Swietelski. Reprezentantul unei firme austriece implicate în acest dosar a încheiat cu Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) un acord de recunoaştere a vinovăţiei şi a pus la dispoziţie probe.

Decontările statului român către firma constructoare se realizau cu mari întârzieri. Pe timpul mandatului de ministru al transporturilor a Ancăi Boagiu, grupul Vlădescu a pretins şi primit iniţial un comision de 3,5% din banii plecaţi în conturile firmei. Din grupul Vlădescu făceau parte fostul deputat Boureanu, directorul EximBank Ionuţ Costea, , fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor Constantin Dascălu. Deşi martorul cheie susţine că a dat cash 2,2 milioane de euro în biroul lui Sebastian Vlădescu, iar beneficiarul a spus că o parte sunt şi pentru Anca Boagiu, ministrul transporturilor, aceasta nu apare printre inculpaţi.

Martorul menționează nu o cunoaște pe fosta titulară de la transporturi, Anca Boagiu, iar despre faptul că bani ar ajunge la aceasta ar fi spus Vlădescu în discuțiile cu el. În 2009, când criza a adâncit lipsa de lichidităţi a statului, comisionul pentru grupul lui Vlădescu, potrivit surselor DNA, a crescut la 10%. În total, în acest dosar ar fi vorba de o mită de 20 de milioane de euro, luată pentru modernizarea a două tronsoane de cale ferată între Bucureşti şi Constanţa, adică acea modernizare care a costat peste 820 de milioane de euro şi a durat şase ani pentru doar 225 de kilometri.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE