Închisoarea din mașină!
Postat la: 25.07.2022 | Scris de: ZIUA NEWS

Când cumperi o mașină, speri să te bucuri de 2 lucruri:
- Senzația de libertate pe care o ai, pentru a te putea deplasa dintr-un punct în altul
- Posibilitatea de a efectua călătoria în condiții de confort și siguranță.
Problema apare în primul caz, pentru că se vorbește despre "LIBERTATE". Din totdeauna, cei care au fost la putere, ne-au dorit libertatea, motiv pentru care, au făcut tot ce le-a stat în putere să ne-o ia. Din acest motiv s-au străduit să găsească metode prin care mașina să poată fi transformată într-un al "n"-lea gardian al populației, alături de celelalte "organe" și "metode" de control.
Primul pas a fost cel al impunerii automobilelor electrice ca unic mijloc de deplasare, prin interzicerea comercializării autoturismelor cu motoare cu ardere internă, chiar cu riscul aruncării în șomaj a milioane de oameni care lucrează în fabricile producătoare de motoare termice, injectoare, pompe combustibil, curele, turbine, sisteme de exhaustare etc. Ce legătură au mașinile electrice cu libertatea?
În primul rând autonomia. Faptul că la o autonomie de 4-500 km nu te poți deplasa pe o rază mai mare de 200-250 de kilometri în jurul locuinței fără riscul de a pierde ore întregi la reincarcare, este o metodă "discretă" de control. Dar mai există și alte metode mai directe. De exemplu, în SUA, autoturismele Tesla, nu pot pătrunde în anumite zone "rezidențiale" pentru că motorul mașinii este oprit automat, prin satelit, la intrarea în zona respectivă.
Tehnologia existând, nu m-ar mira ca în foarte scurt timp, mașina să nu îți permită decât să te deplasezi pe anumite trasee, să nu poți pleca de acasă dacă "așa vrea șefii" sau să se oprească automat în trafic în cazul în care, de exemplu, constată că ai comis o abatere de la regulile de circulație (depășire de viteză, depășirea liniei continue, etc) și să "te rețină" acolo până la sosirea primului echipaj de poliție. Aceste caracteristici "de control" au apărut deja și la mașinile cu motoare cu ardere internă, prin intermediul funcțiilor oferite prin intermediul "computerului de bord", așa cum vom vedea în continuare.
Pentru al doilea caz, s-au gândit băieții cum pot să determine clienții să plătească în mod continuu pentru utilizarea autoturismului deja achiziționat, așa că au introdus "funcțiile cu abonament". Astfel BMW a anunțat deja că multe funcții ale modelelor din noile generații vor fi disponibile doar pe bază de "abonament lunar", astfel: funcția de încălzire în scaune va fi disponibilă contra unui abonament de 18 USD/lună sau 180 USD/an, volan încălzit (între 10 și 12 dolari pe lună), faza lungă automată a farurilor (12 dolari pe lună) și pilot automat adaptiv (cruise control) cu centrare pe bandă - 42 de dolari pe lună.
Practica este folosită și de alți mari producători auto, printre care Lexus, Toyota și Subaru, care permit șoferilor să pornească sau să oprească mașinile prin intermediul unei aplicații, contra cost. Astfel, așa cum "de la distanță" se poate comanda activarea funcției de încălzire în scaune, tot așa se poate activa blocarea motorului în orice situație dorită de cei care dețin controlul asupra mașinii personale (producătorul mașinii, autorități etc.) Să mai vorbesc de modulele GPS instalate la bordul autoturismelor, care transmit celor interesați în orice moment traseul vehiculului, durata de staționare, parametri de deplasare etc.
O altă trăznaie pe care au născocit-o "băieții" este Sistemul ISA (Intelligent Speed Assistance) care devine OBLIGATORIU pe toate mașinile noi fabricate din 2024 și care, în funcție de cum sunt configurate, pot atenționa șoferul, pot reduce automat viteza conform indicatoarelor sau pot chiar să taie direct puterea motorului. Pe scurt... Daca sunteți într-o depășire, cel pe care îl depășiți decide și el să accelereze în timp ce este depășit, vine o mașină din față, încercați să accelerați peste limita de viteză de pe acel tronson (50 km/h de exemplu) pentru a reuși depășirea... GHINION! Vi se "taie" puterea motorului cu risc mare de a vă "săruta frontal" cu cel din față...
E bine? E rău? Eu unul, personal, cred că este foarte rău. Ce ne garantează că în viitor, în cazul unei eventuale noi "pandemii" (că tot s-au învățat cu ele) mașinile personale să fie "sechestrate la domiciliu"? Sau o persoană din Iași, de exemplu, nu se va putea deplasa cu mașina personală în Vaslui? Iar pentru a ajunge la Vaslui, va trebui să iei un mijloc de transport în comun, în care nu poți intra dacă, de exemplu, nu ai "Certificat Verde" (metodă de acces folosită deja în multe țări din Vestul Europei).
Am fost, sunt și voi fi întotdeauna un suporter al progresului și al noilor tehnologii. Numai că, în aceste cazuri, parcă deja se exagerează. Tehnologia trebuie să fie în interesul oamenilor nu împotriva lor. Acum apare însă o altă problemă: Care va fi rolul nostru în această situație? Un banc vechi ne spune că de la Războiul de 100 de ani, ne-au rămas 2 lucruri: Centura de Castitate și meseria de Lăcătuș Mecanic...
Am un feeling că în viitor, va trebui să învățăm să "hack-uim" mașini pentru a le "debloca" funcții precum: imposibilitatea de a fi oprit motorul de la distanță, anularea limitării vitezei în depășiri sau "lane assist"... Tocmai am citit o știre prin care eram informați că statul Texas "recomanda" posesorilor de mașini electrice să nu le mai încarce, pentru a nu suprasolicita rețeaua de alimentare cu energie...
Extrapolând... Cât credeți că va mai trece până când mașinile vor avea funcția de "blocare a încărcării" de la distanță, astfel încât "cei care o controlează" să poată (ca explicație oficială) stabili orele de încărcare astfel încât să se nu producă "supraîncărcarea rețelei de current"... Iar de aici până la a stabili cine are voie să își încarce mașina și cine nu... este doar un pas.
Poate par teorii SF sau teorii ale conspirației, însă, din păcate, realitatea ne-a arătat că poate depăși cele mai negre distopii... Își imagina cineva acum 2 ani că în țări fanion ale libertății și democrației, precum Franța sau Italia, nu vei mai putea urca în autobuz fără un "Green Pass"? Vă imaginați acum 2 ani că nu veți putea intra într-un magazin pentru a cumpăra o jucărie pentru copii fără acel "Green Pass"?
Vă imaginați acum 1 an că, dacă veți încerca să intrați cu mașina pe o anumită stradă, motorul mașinii se va opri automat, pentru că acea zonă este "restricționată doar pentru riverani"? Ne așteaptă vremuri grele, în care LIBERTATEA pentru care am luptat, pe care am visat-o si la care am sperat in 89 a dispărut total.
CENZURA a fost înlocuită cu "Nu respectă Standardele Comunității", Libertatea de circulație a fost înlocuită cu "Protecție sanitară"... Iar lucrurile vor merge din rău în mai rău. Iar mașina este o parte a acestei "închisori", a devenit un "gardian" care transmite "supraveghetorilor" unde te duci, cât stai acolo, cum conduci, îți restricționează dreptul la deplasare, astfel încât să nu te poți deplasa pe o distanță mai mare de "n" kilometri în jurul "bazei" și nu în ultimul rând îți va permite sau nu să părăsești domiciliul...
Peste 10-20 de ani, în ipoteza în care mașinile cu motor termic nu vor fi interzise TOTAL, mașinile "de epocă" (adică cele fără foarte multă electronică în ele) vor ajunge mai valoroase decât aurul, tocmai din cauza problemelor legate de "libertatea de mișcare". Iar în încheiere, o întrebare: dacă pe "șefii la lume", cum spune un cunoscut personaj public, îi freacă așa mult grija de "ecologie" și "mediu"... de ce nu se concentrează pe tehnologii alternative de propulsie, gen metanol sau hidrogen și ne tot forțează să trecem pe "electric"? Noapte bună Europa!...
Editorial AutoTehnica August 2022
-
Atenție maximă: un Flutur pe BEC!
Oficiali ai Administrației Trump și Ambasada SUA la București au avertizat asupra consecințelor draconice ale unei noi v ...
-
Agenții Rusiei din structurile statului dau vina pe ruși pentru problemele statului
Autoritatea pentru Reglementare in Comunicatii (ANCOM) pretinde ca a identificat o rețea de site-uri clonate, care imita ...
-
Adevărul! De ce SUA a sancționat regimul hibrid
Șah-Mat! Chiar in prima zi de desfașurare a scrutinului prezidențial din Romania Guvernul SUA a aplicat o sancțiune necr ...
-
Din nou votez răul cel mai mic!
Noi traim intr-o societate capitalista care este bazata pe producere de profit pe toate planurile : de la populație la c ...
-
Păcală președinte!
Nu poți sa nu te rogi pentru odihna unui papa care spune in cuvinte simple atatea advaruri cutremuratoare: "Viața aceast ...
-
Uluitoarea ascensiune a lătrăului național ViVi Ponta
"Carlanul" lui Iliescu, "Pisicuțul" lui Basescu și "Naparca" lui CT Popescu iși incearca a doua oara norocul la funcția ...
-
A venit nucleara: ambasada SUA sugerează că alegerile nu vor fi recunoscute
Cu doar 4 zile inainte sa inceapa votul pentru alegerile prezidențiale, ambasada SUA la București transmite un mesaj car ...
-
Apa vie din fântâna lui Petre-a Pădurii
Ziua, Someșul Cald vuia sub noi printre stancariile albe ale defileului deasupra caruia ne-am amenajat corturile, nopțil ...
-
Donald Trump Junior, scopul și durata vizitei
La 5 luni dupa anularea turului 2, prin decizia samavolnica și ilegala a CCR, ajunge finalmente in Romania un reprezenta ...
-
Jumulitorii de "lebede negre" au intrat in scena
Pe ultima suta de metri a campaniei electorale s-a dat startul la evenimente care sa schimbe radical tabloul. Ceea ce s- ...
-
Hotărârea care a provocat, în același timp, extaz și decredibilizare
Prin hotararea pe care a pronunțat-o ieri, judecatorul Alexandru Vasile, nu doar ca a adus un afront intregului sistem j ...
-
Sfidarea Papei Francisc de către primarul Bolojan
Interimarul number one al Romaniei este de o ipocrizie fara margini. Luni, a doua zi de Paște, la inceputul discu ...
-
Lebăda neagră judiciară servită nouă ieri de Curtea de apel Ploiești
S-a produs un eveniment judiciar marcant, de tip lebada neagra. Un judecator de la Curtea de apel Ploiești a dat o senti ...
-
Geopolitica papalității și alegerea noului Papă. Va câștiga omul lui Trump sau se va impune din nou Putin?
Ca sa incepem discuția despre papalitate, trebuie sa menționam episodul din 1935, cand, la o intalnire intre ministrul d ...
-
Înțeleg că Nicușor Dan intră la pușcărie dacă nu ajunge președinte
Este scenariul care incepe sa se prefigureze in urma dezvaluirilor din ziarul Cetațeanul și de pe canalul youtube Stakeb ...
-
Mărturisesc că eu sunt cel ce l-a pețit pe Iohannis pentru PNL în 2009, nu Antonescu, și nici Hellvig
Ieri, Victor Ponta a reluat tema Iohannis, simțind ca nesimțirea fostului președinte din noaptea de Înviere, cand ...
-
Prostimea intelectuală "față cu reacțiunea"
Ca sa vedeți cine sunt cei care ar vrea sa ne oblige sa gandim ca ei și daca cumva indraznim sa avem pareri proprii, ne ...
-
Paradă de bolopatriotism la Oradea
Interimarul prezidențial Ilie Bolojan se da astazi in stamba in orașul pe care l-a pastorit ca primar ...
-
Veșnicul trădător ViVi Ponta
Saptamana mare și luminata ne readuce aminte și de tradarea lui Isus Hristos de catre Iuda Iscarioteanul pentru 30 ...
-
Deci, pe cine executăm pe stadioane?
E mare indignare in țara ca a murit inca un narcoman notoriu, Rareș Ion, 20 de ani. S-a mers pana acolo incat un candida ...
-
Aceste vorbe din 1935 sînt ale lui Petre Tuțea, pe cînd avea 33 de ani
Statul roman actual nu apara bogatiile tarii si nu garanteaza munca natiunii. Nu, pentru ca nu e statul national al Roma ...
-
Rușii vor ajunge la gurile Dunării din cauza lui Iohannis și a lui Dragnea
A ieșit pe tv generalul Gheorghița Vlad, șeful Statului Major al Apararii, sa bage groaza in romanime de Paști, ca ajung ...
-
S-o lămurim: de fapt e vorba despre Nicușor Dan!
Antonescu a fost olimpic la istorie, ca a avut noroc de tata responsabil care a stat cu ochiul pe el, si cam atit. A ter ...
-
Umbra lui Trump pe malurile Prutului
SUA pare sa fi taiat Republica Moldova de pe lista prietenilor. Administrația Trump a impus Republicii Moldova taxe vama ...
-
Nu misoginism, dar ce feminism?!...
Traim intr-o lume in care femeile au fost convinse ca a fi „libere" inseamna sa se expuna, sa concureze cu barbați ...
-
Peşchir e la beci, în timp ce Ciolacu...
M-am abtinut in ultimele 2-3 luni sa comentez orice ar fi legat cumva de povestea Georgescu din simplul fapt ca spiritel ...
-
La muncă, lipitori din justiție, nu la întins mâna!
Aratați-mi și mie un magistrat care sa presteze din vocație activitatea de procuror sau judecator, așa cum i se poate in ...
-
Șefii de servicii secrete implicați în puciul de Moș Nicolae (III)
Directorul SPP, generalul Lucian Pahonțu, alintat Nea Lucica, a realizat prin Elena Valerica Lasconi un caz școala de d ...
-
Scrisoare imaginară a dlor Ciolacu & Bolojan către Donald Trump
M-am incumetat, in mediocritatea mea, sa-mi imaginez, iata, o scrisoare a celebrului cuplu Bolojan-Ciolacu, cel care sta ...
-
George Simion e o anomalie de haiduc manelizat
George Simion este, poate fara sa vrea, cel mai bun aliat al dușmanilor sai politici. O anomalie a politicii romanești, ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu