Închisoarea din mașină!
Postat la: 25.07.2022 | Scris de: ZIUA NEWS

Când cumperi o mașină, speri să te bucuri de 2 lucruri:
- Senzația de libertate pe care o ai, pentru a te putea deplasa dintr-un punct în altul
- Posibilitatea de a efectua călătoria în condiții de confort și siguranță.
Problema apare în primul caz, pentru că se vorbește despre "LIBERTATE". Din totdeauna, cei care au fost la putere, ne-au dorit libertatea, motiv pentru care, au făcut tot ce le-a stat în putere să ne-o ia. Din acest motiv s-au străduit să găsească metode prin care mașina să poată fi transformată într-un al "n"-lea gardian al populației, alături de celelalte "organe" și "metode" de control.
Primul pas a fost cel al impunerii automobilelor electrice ca unic mijloc de deplasare, prin interzicerea comercializării autoturismelor cu motoare cu ardere internă, chiar cu riscul aruncării în șomaj a milioane de oameni care lucrează în fabricile producătoare de motoare termice, injectoare, pompe combustibil, curele, turbine, sisteme de exhaustare etc. Ce legătură au mașinile electrice cu libertatea?
În primul rând autonomia. Faptul că la o autonomie de 4-500 km nu te poți deplasa pe o rază mai mare de 200-250 de kilometri în jurul locuinței fără riscul de a pierde ore întregi la reincarcare, este o metodă "discretă" de control. Dar mai există și alte metode mai directe. De exemplu, în SUA, autoturismele Tesla, nu pot pătrunde în anumite zone "rezidențiale" pentru că motorul mașinii este oprit automat, prin satelit, la intrarea în zona respectivă.
Tehnologia existând, nu m-ar mira ca în foarte scurt timp, mașina să nu îți permită decât să te deplasezi pe anumite trasee, să nu poți pleca de acasă dacă "așa vrea șefii" sau să se oprească automat în trafic în cazul în care, de exemplu, constată că ai comis o abatere de la regulile de circulație (depășire de viteză, depășirea liniei continue, etc) și să "te rețină" acolo până la sosirea primului echipaj de poliție. Aceste caracteristici "de control" au apărut deja și la mașinile cu motoare cu ardere internă, prin intermediul funcțiilor oferite prin intermediul "computerului de bord", așa cum vom vedea în continuare.
Pentru al doilea caz, s-au gândit băieții cum pot să determine clienții să plătească în mod continuu pentru utilizarea autoturismului deja achiziționat, așa că au introdus "funcțiile cu abonament". Astfel BMW a anunțat deja că multe funcții ale modelelor din noile generații vor fi disponibile doar pe bază de "abonament lunar", astfel: funcția de încălzire în scaune va fi disponibilă contra unui abonament de 18 USD/lună sau 180 USD/an, volan încălzit (între 10 și 12 dolari pe lună), faza lungă automată a farurilor (12 dolari pe lună) și pilot automat adaptiv (cruise control) cu centrare pe bandă - 42 de dolari pe lună.
Practica este folosită și de alți mari producători auto, printre care Lexus, Toyota și Subaru, care permit șoferilor să pornească sau să oprească mașinile prin intermediul unei aplicații, contra cost. Astfel, așa cum "de la distanță" se poate comanda activarea funcției de încălzire în scaune, tot așa se poate activa blocarea motorului în orice situație dorită de cei care dețin controlul asupra mașinii personale (producătorul mașinii, autorități etc.) Să mai vorbesc de modulele GPS instalate la bordul autoturismelor, care transmit celor interesați în orice moment traseul vehiculului, durata de staționare, parametri de deplasare etc.
O altă trăznaie pe care au născocit-o "băieții" este Sistemul ISA (Intelligent Speed Assistance) care devine OBLIGATORIU pe toate mașinile noi fabricate din 2024 și care, în funcție de cum sunt configurate, pot atenționa șoferul, pot reduce automat viteza conform indicatoarelor sau pot chiar să taie direct puterea motorului. Pe scurt... Daca sunteți într-o depășire, cel pe care îl depășiți decide și el să accelereze în timp ce este depășit, vine o mașină din față, încercați să accelerați peste limita de viteză de pe acel tronson (50 km/h de exemplu) pentru a reuși depășirea... GHINION! Vi se "taie" puterea motorului cu risc mare de a vă "săruta frontal" cu cel din față...
E bine? E rău? Eu unul, personal, cred că este foarte rău. Ce ne garantează că în viitor, în cazul unei eventuale noi "pandemii" (că tot s-au învățat cu ele) mașinile personale să fie "sechestrate la domiciliu"? Sau o persoană din Iași, de exemplu, nu se va putea deplasa cu mașina personală în Vaslui? Iar pentru a ajunge la Vaslui, va trebui să iei un mijloc de transport în comun, în care nu poți intra dacă, de exemplu, nu ai "Certificat Verde" (metodă de acces folosită deja în multe țări din Vestul Europei).
Am fost, sunt și voi fi întotdeauna un suporter al progresului și al noilor tehnologii. Numai că, în aceste cazuri, parcă deja se exagerează. Tehnologia trebuie să fie în interesul oamenilor nu împotriva lor. Acum apare însă o altă problemă: Care va fi rolul nostru în această situație? Un banc vechi ne spune că de la Războiul de 100 de ani, ne-au rămas 2 lucruri: Centura de Castitate și meseria de Lăcătuș Mecanic...
Am un feeling că în viitor, va trebui să învățăm să "hack-uim" mașini pentru a le "debloca" funcții precum: imposibilitatea de a fi oprit motorul de la distanță, anularea limitării vitezei în depășiri sau "lane assist"... Tocmai am citit o știre prin care eram informați că statul Texas "recomanda" posesorilor de mașini electrice să nu le mai încarce, pentru a nu suprasolicita rețeaua de alimentare cu energie...
Extrapolând... Cât credeți că va mai trece până când mașinile vor avea funcția de "blocare a încărcării" de la distanță, astfel încât "cei care o controlează" să poată (ca explicație oficială) stabili orele de încărcare astfel încât să se nu producă "supraîncărcarea rețelei de current"... Iar de aici până la a stabili cine are voie să își încarce mașina și cine nu... este doar un pas.
Poate par teorii SF sau teorii ale conspirației, însă, din păcate, realitatea ne-a arătat că poate depăși cele mai negre distopii... Își imagina cineva acum 2 ani că în țări fanion ale libertății și democrației, precum Franța sau Italia, nu vei mai putea urca în autobuz fără un "Green Pass"? Vă imaginați acum 2 ani că nu veți putea intra într-un magazin pentru a cumpăra o jucărie pentru copii fără acel "Green Pass"?
Vă imaginați acum 1 an că, dacă veți încerca să intrați cu mașina pe o anumită stradă, motorul mașinii se va opri automat, pentru că acea zonă este "restricționată doar pentru riverani"? Ne așteaptă vremuri grele, în care LIBERTATEA pentru care am luptat, pe care am visat-o si la care am sperat in 89 a dispărut total.
CENZURA a fost înlocuită cu "Nu respectă Standardele Comunității", Libertatea de circulație a fost înlocuită cu "Protecție sanitară"... Iar lucrurile vor merge din rău în mai rău. Iar mașina este o parte a acestei "închisori", a devenit un "gardian" care transmite "supraveghetorilor" unde te duci, cât stai acolo, cum conduci, îți restricționează dreptul la deplasare, astfel încât să nu te poți deplasa pe o distanță mai mare de "n" kilometri în jurul "bazei" și nu în ultimul rând îți va permite sau nu să părăsești domiciliul...
Peste 10-20 de ani, în ipoteza în care mașinile cu motor termic nu vor fi interzise TOTAL, mașinile "de epocă" (adică cele fără foarte multă electronică în ele) vor ajunge mai valoroase decât aurul, tocmai din cauza problemelor legate de "libertatea de mișcare". Iar în încheiere, o întrebare: dacă pe "șefii la lume", cum spune un cunoscut personaj public, îi freacă așa mult grija de "ecologie" și "mediu"... de ce nu se concentrează pe tehnologii alternative de propulsie, gen metanol sau hidrogen și ne tot forțează să trecem pe "electric"? Noapte bună Europa!...
Editorial AutoTehnica August 2022
-
Reforma de personal a muzeelor trece prin haremu' lu' frații Pește
Adi este director de muzeu, cu biroul la șosea, intr-un palat cu vedere la gradina. Are pe mana 20 de imobile din care j ...
-
Nu cred că va avea loc o întâlnire Zelensky - Putin
În primul rand pentru ca pe Putin nu-l intereseaza așa ceva. Jocul intre cei doi pare acum ceva de genul cine iși ...
-
România e "Cenușăreasa" Europei - e praf și pulbere!
Am tot analizat și comentat, inclusiv de la acest microfon, consecințele intalnirii liderilor UE cu Trump, la Casa Alba. ...
-
Junta care conduce România din umbră (II)
În ultimii 7-8 ani a devenit tot mai vizibil ca Romania nu mai este condusa de președinții aleși (Klaus Iohannis, ...
-
Pe cine crezi că păcălești, Oana Țoiu?
Ministrul de Externe a batut toba in targ ca da o tura in State sa pregateasca saritura peste ocean a lui ND și intalnir ...
-
„Lovește, vreau să mor creștin!"
Se spune ca de pe crucea pe care era rastignit Iisus vedea cu ultimile-i zvacniri de viața pamanteasca doua lucruri, car ...
-
Pentru PSD, proprietatea privată rămâne un „moft"
Numarul salariaților activi la 30 Iunie 2025, era, conform Ministerului Muncii de 5.727.660. salariul mediu brut era, to ...
-
De ce România nu este la masa deciziilor
Singurul nostru argument ca nu participam la discuțiile unde se iau cele mai importante decizii in privința razboiului d ...
-
Intră România în incapacitate de plată?
În primul rand, aceasta expresie „incapacitate de plata", care este expresia corecta in discuție la aceasta ...
-
Junta care conduce România din umbră (I)
În ultimii 7-8 ani a devenit tot mai vizibil ca Romania nu mai este condusa de președinții aleși (Klaus Iohannis, ...
-
Avem antrenament la dezastre!
Cine nu ar vrea sa ne fie finalmente bine impreuna? E vara inca și ma bucur ca un copil de toate culorile ei ca și cand ...
-
Dedesubturile relației Putin-Trump: „E mai mult decât o curtoazie"
Lucrurile sunt clare: cei doi președinți au ajuns la un consens, iar Ucraina și UE trebuie sa stabileasca daca agreeaza ...
-
Putin - Trump - knock-out din prima repriza!
Putin a stiut punctul cel mai slab al delegatiei americane: istoria conflictului. Nu este de mirare care a fost strateg ...
-
Întâlnirea Trump - Putin: S-au pus cartile pe masă!
Peste 100 de ani istoricii vor vedea o stenograma, o inregistrare, un memorandum ceva cu cele 3 ore de discuții. Pana at ...
-
Alaska marilor speranțe înghețate
Aproape 3 ore in loc de 7 așa cum s-a estimat, doua declarații evazive, esopice, sibilinice sau estompate la sfarșitul i ...
-
O invitație la șpagă și evaziune fiscală
Ministerul Finanțelor vehiculeaza un proiect de lege de amnistie fiscala mascata a corporațiilor care practica optimizar ...
-
"Dar noi am furat mai puțin!"
Cand a devenit, oare, Ilie Bolojan virtuosul slujitor public interesat sa opreasca risipirea și jefuirea banului public? ...
-
Cum vede Departamentul de Stat problema anulării alegerilor din România
Raportul pe anul 2024 al Departamentului de Stat al SUA cu privire la drepturile omului in Romania consemneaza in debutu ...
-
Ce vrea Rusia?
a) În UcrainaDemantelarea Ucrainei in actuala forma, transformarea ei intr-un stat marioneta, stat clientelar, sta ...
-
Pe ea n-ar fi violat-o nimeni!
Voi ați observat ca nicușoriștii au o nevoie patologica de a vorbi despre idolul lor? Antinicușoriștii fac caterinca, se ...
-
Taxele pe salarii să scadă cu 30%. Guvernul să ia bani de la șpăguitori!
Masurile de austeritate adoptate de guvernul Bolojan prin Pachetul 1 de masuri și cele care urmeaza in Pachetul 2, vor b ...
-
Avatarurile inteligenței artificiale
Parte din boții lui Musk produși de xAI sunt facuți dupa chipul și asemanarea creatorului lor, de unde și vorba, cum e t ...
-
Statul contra națiunii. Dedesubtul tentativei de expropriere a asiguraților de la Pilonul 2 de pensii
Daca tot nu va era clar pana acum, atunci lovitura de miliarde lei aplicata de guvern și ASF asiguraților la pensii priv ...
-
Vătaful colonial Bolojan expropriază băștinașii. Jaful de 23 miliarde euro din banii românilor
Scriu la cald despre scelerata manevra a Guvernului Bolojan care vrea sa exproprieze banii deținuți de romani in fonduri ...
-
România care și-a boicotat propriul protocol
Pe 5 august 2025, Ion Iliescu, primul președinte ales dupa Revoluția din 1989 a plecat dintre noi. Funeraliile de stat, ...
-
O SINISTRĂ DEZNĂDEJDE
Îmi cer scuze, de la bun inceput, ca am sa va ocup timpul cu un text desprte mine. Parțial mai mult despre mine de ...
-
Pilonul II: Străinii au liber la banii românilor
Pe vremea cand Liviu Dragnea a vrut sa modifice la fel regulile privind pensiile private, romanii au ieșit in strada. 17 ...
-
Afaceriștii din jurul lui Bolojan. All inclusive capii mafiilor imobiliară și funciară din Oradea (II)
În ultimii 15-16 ani, perioada care coincide cu era Bolojan de la Primaria Municipiului Oradea și de la Con ...
-
Minciuna că Iliescu, și nu rușii, a reușit salvarea RO de la dezintegrare în 1990, este, culmea, promovată azi de către vechi securiști, unii foști agenți de influență KGB!
Informația ca Ion Iliescu a fost impus ca lider al Romaniei de catre ruși, in 1989 a inceput, in sfarșit, sa circule lib ...
-
Între obligație și considerație, la catafalcul lui Ion Iliescu
Osatura statului roman este cladita pe temelia pusa de Ion Iliescu. Cartea de vizita a Romaniei, credibilitatea și predi ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu