Închisoarea din mașină!
Postat la: 25.07.2022 | Scris de: ZIUA NEWS

Când cumperi o mașină, speri să te bucuri de 2 lucruri:
- Senzația de libertate pe care o ai, pentru a te putea deplasa dintr-un punct în altul
- Posibilitatea de a efectua călătoria în condiții de confort și siguranță.
Problema apare în primul caz, pentru că se vorbește despre "LIBERTATE". Din totdeauna, cei care au fost la putere, ne-au dorit libertatea, motiv pentru care, au făcut tot ce le-a stat în putere să ne-o ia. Din acest motiv s-au străduit să găsească metode prin care mașina să poată fi transformată într-un al "n"-lea gardian al populației, alături de celelalte "organe" și "metode" de control.
Primul pas a fost cel al impunerii automobilelor electrice ca unic mijloc de deplasare, prin interzicerea comercializării autoturismelor cu motoare cu ardere internă, chiar cu riscul aruncării în șomaj a milioane de oameni care lucrează în fabricile producătoare de motoare termice, injectoare, pompe combustibil, curele, turbine, sisteme de exhaustare etc. Ce legătură au mașinile electrice cu libertatea?
În primul rând autonomia. Faptul că la o autonomie de 4-500 km nu te poți deplasa pe o rază mai mare de 200-250 de kilometri în jurul locuinței fără riscul de a pierde ore întregi la reincarcare, este o metodă "discretă" de control. Dar mai există și alte metode mai directe. De exemplu, în SUA, autoturismele Tesla, nu pot pătrunde în anumite zone "rezidențiale" pentru că motorul mașinii este oprit automat, prin satelit, la intrarea în zona respectivă.
Tehnologia existând, nu m-ar mira ca în foarte scurt timp, mașina să nu îți permită decât să te deplasezi pe anumite trasee, să nu poți pleca de acasă dacă "așa vrea șefii" sau să se oprească automat în trafic în cazul în care, de exemplu, constată că ai comis o abatere de la regulile de circulație (depășire de viteză, depășirea liniei continue, etc) și să "te rețină" acolo până la sosirea primului echipaj de poliție. Aceste caracteristici "de control" au apărut deja și la mașinile cu motoare cu ardere internă, prin intermediul funcțiilor oferite prin intermediul "computerului de bord", așa cum vom vedea în continuare.
Pentru al doilea caz, s-au gândit băieții cum pot să determine clienții să plătească în mod continuu pentru utilizarea autoturismului deja achiziționat, așa că au introdus "funcțiile cu abonament". Astfel BMW a anunțat deja că multe funcții ale modelelor din noile generații vor fi disponibile doar pe bază de "abonament lunar", astfel: funcția de încălzire în scaune va fi disponibilă contra unui abonament de 18 USD/lună sau 180 USD/an, volan încălzit (între 10 și 12 dolari pe lună), faza lungă automată a farurilor (12 dolari pe lună) și pilot automat adaptiv (cruise control) cu centrare pe bandă - 42 de dolari pe lună.
Practica este folosită și de alți mari producători auto, printre care Lexus, Toyota și Subaru, care permit șoferilor să pornească sau să oprească mașinile prin intermediul unei aplicații, contra cost. Astfel, așa cum "de la distanță" se poate comanda activarea funcției de încălzire în scaune, tot așa se poate activa blocarea motorului în orice situație dorită de cei care dețin controlul asupra mașinii personale (producătorul mașinii, autorități etc.) Să mai vorbesc de modulele GPS instalate la bordul autoturismelor, care transmit celor interesați în orice moment traseul vehiculului, durata de staționare, parametri de deplasare etc.
O altă trăznaie pe care au născocit-o "băieții" este Sistemul ISA (Intelligent Speed Assistance) care devine OBLIGATORIU pe toate mașinile noi fabricate din 2024 și care, în funcție de cum sunt configurate, pot atenționa șoferul, pot reduce automat viteza conform indicatoarelor sau pot chiar să taie direct puterea motorului. Pe scurt... Daca sunteți într-o depășire, cel pe care îl depășiți decide și el să accelereze în timp ce este depășit, vine o mașină din față, încercați să accelerați peste limita de viteză de pe acel tronson (50 km/h de exemplu) pentru a reuși depășirea... GHINION! Vi se "taie" puterea motorului cu risc mare de a vă "săruta frontal" cu cel din față...
E bine? E rău? Eu unul, personal, cred că este foarte rău. Ce ne garantează că în viitor, în cazul unei eventuale noi "pandemii" (că tot s-au învățat cu ele) mașinile personale să fie "sechestrate la domiciliu"? Sau o persoană din Iași, de exemplu, nu se va putea deplasa cu mașina personală în Vaslui? Iar pentru a ajunge la Vaslui, va trebui să iei un mijloc de transport în comun, în care nu poți intra dacă, de exemplu, nu ai "Certificat Verde" (metodă de acces folosită deja în multe țări din Vestul Europei).
Am fost, sunt și voi fi întotdeauna un suporter al progresului și al noilor tehnologii. Numai că, în aceste cazuri, parcă deja se exagerează. Tehnologia trebuie să fie în interesul oamenilor nu împotriva lor. Acum apare însă o altă problemă: Care va fi rolul nostru în această situație? Un banc vechi ne spune că de la Războiul de 100 de ani, ne-au rămas 2 lucruri: Centura de Castitate și meseria de Lăcătuș Mecanic...
Am un feeling că în viitor, va trebui să învățăm să "hack-uim" mașini pentru a le "debloca" funcții precum: imposibilitatea de a fi oprit motorul de la distanță, anularea limitării vitezei în depășiri sau "lane assist"... Tocmai am citit o știre prin care eram informați că statul Texas "recomanda" posesorilor de mașini electrice să nu le mai încarce, pentru a nu suprasolicita rețeaua de alimentare cu energie...
Extrapolând... Cât credeți că va mai trece până când mașinile vor avea funcția de "blocare a încărcării" de la distanță, astfel încât "cei care o controlează" să poată (ca explicație oficială) stabili orele de încărcare astfel încât să se nu producă "supraîncărcarea rețelei de current"... Iar de aici până la a stabili cine are voie să își încarce mașina și cine nu... este doar un pas.
Poate par teorii SF sau teorii ale conspirației, însă, din păcate, realitatea ne-a arătat că poate depăși cele mai negre distopii... Își imagina cineva acum 2 ani că în țări fanion ale libertății și democrației, precum Franța sau Italia, nu vei mai putea urca în autobuz fără un "Green Pass"? Vă imaginați acum 2 ani că nu veți putea intra într-un magazin pentru a cumpăra o jucărie pentru copii fără acel "Green Pass"?
Vă imaginați acum 1 an că, dacă veți încerca să intrați cu mașina pe o anumită stradă, motorul mașinii se va opri automat, pentru că acea zonă este "restricționată doar pentru riverani"? Ne așteaptă vremuri grele, în care LIBERTATEA pentru care am luptat, pe care am visat-o si la care am sperat in 89 a dispărut total.
CENZURA a fost înlocuită cu "Nu respectă Standardele Comunității", Libertatea de circulație a fost înlocuită cu "Protecție sanitară"... Iar lucrurile vor merge din rău în mai rău. Iar mașina este o parte a acestei "închisori", a devenit un "gardian" care transmite "supraveghetorilor" unde te duci, cât stai acolo, cum conduci, îți restricționează dreptul la deplasare, astfel încât să nu te poți deplasa pe o distanță mai mare de "n" kilometri în jurul "bazei" și nu în ultimul rând îți va permite sau nu să părăsești domiciliul...
Peste 10-20 de ani, în ipoteza în care mașinile cu motor termic nu vor fi interzise TOTAL, mașinile "de epocă" (adică cele fără foarte multă electronică în ele) vor ajunge mai valoroase decât aurul, tocmai din cauza problemelor legate de "libertatea de mișcare". Iar în încheiere, o întrebare: dacă pe "șefii la lume", cum spune un cunoscut personaj public, îi freacă așa mult grija de "ecologie" și "mediu"... de ce nu se concentrează pe tehnologii alternative de propulsie, gen metanol sau hidrogen și ne tot forțează să trecem pe "electric"? Noapte bună Europa!...
Editorial AutoTehnica August 2022
-
Simplitatea este o însușire a Dumnezeirii
De ce Hristos a vorbit simplu și nu a fost deloc mișcat de dorința de a explica sau desfașura cele zise? Poruncile și in ...
-
Cum se fură statul român pe el însuși cu mâna băieților deștepți din energie
E foarte bine ca domnul prim ministru, Ilie Gavril Bolojan, insista de o saptamana sa ne explice ca pentru situația deza ...
-
Gnoza de la Princeton
Conform gnozei de la Princeton, savanții nu inceteaza sa-l caute pe Dumnezeu. Un Dumnezeu dedus sau calculat prin fumul ...
-
După ce au distrus bugetul ţării, partidele de la guvernare vor să sărăcească toţi românii
Guvernul Ilie Bolojan a adus in Parlament un proiect de lege pe care isi va asuma raspunderea, care prevede un regim dur ...
-
Salvatorul Ilie,... cu altă pălărie (II)
Guvernul BoloDan a fost investit lunea trecuta pe repede inainte, dupa aproape o luna de amețeli și bajbaieli. Es ...
-
La noi vin rușii. La greci veneau turcii...
L-am vazut la TV pe Bolojan anunțand nenorocirile pe care le va face. Le cam știam, dar altceva e sa-l vezi spunandu-le ...
-
Alexitimia lui Nicușor și Marele Șmen al bolojanilor
Cea mai infricoșatoare știre pe care am aflat-o zilele astea este povestea morții tatalui lui Nicușor Dan in timpul camp ...
-
Un discurs care ar trebui sa intre in istorie!
Satya Nadella, CEO-ul Microsoft, a transmis acum doua saptamani unul din acele mesaje care probabil va intra in istorie. ...
-
Știți cum se spune: care e diferența dintre teoria conspirației și adevăr? Circa 6 luni până la 2 ani.
Cercetatorii britanici au un proiect, finanțat de fundația medicala Welcome Trust, prin care vor sa creeze un cromozom u ...
-
Va fi următorul Dalai Lama comunist?
În varsta de 90 de ani și traind in exil in India din 1959 cand China a anexat Tibetul, Dalai Lama iși va desemna ...
-
A inceput nationalizarea mascata a proprietatilor private in folosul deepstate!
Proprietatea privata ne-a ramas singura avuție pe care o mai avem, inca, datorita parinților, bunicilor, strabunicilor n ...
-
Salvatorul Ilie,... cu altă pălărie (I)
Guvernul BoloDan a fost investit lunea trecuta pe repede inainte, dupa aproape o luna de amețeala și bajbaiala. E ...
-
Un condamnat pe viață de către instanța de fond în urma unei evidente erori judiciare este abuziv menținut în arest preventiv de Curtea de Apel IașI
Ceea ce s-a intamplat la finalul saptamanii trecute la Curtea de Apel Iași, nu doar ca depașește absolut orice imaginați ...
-
Bolojan a dovedit că știe meserie și cunoaște adevărul despre dezastru!
Mi-e limpede ca majoritații celor ce-mi citiți analizele nu va e deloc simpatic Ilie Bolojan, iar motivul principal și l ...
-
Găina cu ouă de aur a lui Putin făcută țăndări de aviația israeliană
Iranul tocmai incepuse sa livreze Rusiei versiuni ale dronelor cu reacție MS-237, Shahed-238 și Shahed-236, cand visul l ...
-
România, între două Iaduri
De ani de zile și mai mult din noiembrie 2024, pana azi, Romania se zbate intre doua Iaduri: cel al smereniei și cel al ...
-
Liderii din NATO îl lingușesc pe un Trump ce pare abulic, iar spionii ruși ne pun oglinda în față
„A fost mai puțin un Summit NATO și mai mult summitul ´taticului´ Donald Trump și al loviturii sale mi ...
-
Întreb din nou: va mai fi reformat vreodată SRI?
Programul de guvernare al cabinetului Bolojan este sublim, dar din el lipsește orice referire la SRI, bugetofagul campio ...
-
Multinaționalele cu afaceri de miliarde și profit declarat în România 0 - Asta nu este afacere, este hoție!
Deontologii din Coaliția Toxica de Guvernare ne spun ca nu putem taxa multinaționalele, pentru ca speriem, vezi Doamne, ...
-
Reiau mai în detaliu tema "stima noastră și mândria - curvele salvează România" - în urma unor comentarii ce solicitau amănunte scriptice
Am pus la treaba AI-ul si am compilat datele obținand o imagine mai clara, in folosul publicului interesat de finanțele ...
-
O rușine națională: un tablagiu la CCR!
Am trait sa o vedem și pe asta: un fost subofițer de poliție, cu studii ulterioare de drept la fara frecvența, care nu a ...
-
Pe noi cine ne apără de Moșteanu?
Incoerent, dezlanat, cu creierul fleașca in fața unor solicitari necunoscute, repetand ca un papagal kakadu cuvinte chei ...
-
Acei semianalfabeți care ne guvernează
Autorii programului de guvernare, dupa ce ca sunt inepți, mai sunt și semianalfabeți. De exemplu, in domeniul transport ...
-
Mare premiu al Masoneriei "romane" (?) acordat lui Catalin Predoiu exalta numele unui agent al intereselor Moscovei - Nicolae Titulescu
In timp ce URSS era izolat pe scena politica mondiala, cel care l-a luat de manuța pe Litvinov (Ministrul Sovietic de Ex ...
-
Mergem la summitul NATO cu un trio "de comă": Nicușor - Moșteanu - Țoiu!
Vom avea un nou guvern, dupa o luna de zile pierduta in negocieri inutile, dar care au relevat ceea ce mulți știam inca ...
-
Nu mai trageți în Țoiu și Moșteanu. Suntem vinovați cu toții
Ministeriabilii de la Aparare și Externe au atras atenția asupra lor, insa cred ca daca nu existau, trebuiau inventați, ...
-
FĂRĂ INTERESE ROMÂNEȘTI ÎN CSAT
Dominic Fritz, cetațean german fara a fi și cetațean roman, este, cu toate actele in regula, președintele USR. Desigur, ...
-
Trump a arătat lumii că-i prost. Eurasianism, dedolarizare, decăderea Imperiului American
Donald Trump și-a trimis avioanele de razboi in Iran, despre care zice ca au lovit, azi-noapte, trei instalații nucleare ...
-
Ce învățătură de minte am tras din bombardamentele americane din Iran
A fost un bombardament foarte reușit, foarte excelent, foarte minunat. Noroc ca Pakistanul l-a propus deja la Nobelul pe ...
-
Mda. Ciuciu radiații...
Mda. Trump a bombardat cele trei situri nucleare din Iran, doar ca dupa aceea ciuciu urme de radiatii, asa cum ar fi fos ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu