PSD şi PNL sunt aproape la egalitate în intenţia de vot pentru alegerile europarlamentare
Postat la: 21.03.2019 | Scris de: ZIUA NEWS
0
PSD şi PNL sunt aproape la egalitate în intenţia de vot pentru alegerile europarlamentare, arată rezultatele unui sondaj INSCOP Research, realizat în perioada 5-13 martie, la comanda Fundaţiei Konrad Adenauer.
Astfel, dintre cei care îşi exprimă o opţiune de vot clară (58,5% din eşantion), 26,9% intenţionează să voteze cu PSD, iar 26,3% cu PNL, urmând Alianţa 2020 USR-PLUS cu 15,3%, ALDE cu 9,3% şi Pro România cu 9,1%. Ar mai depăşi pragul electoral doar UDMR, care ar obţine 5%. Faţă de luna precedentă, procentele cu care sunt cotate partidele înregistrează variaţii minime, cu excepţia Pro România.
Intenţia românilor de a se prezenta la urne la alegerile europarlamentare a fost măsurată pe o scală de la 1 la 10, în care nota 1 înseamnă "sigur nu voi vota", iar nota 10 înseamnă "sigur voi vota". 11,8% dintre respondenţi au ales varianta 1, 3,3% varianta 2, 3,2% varianta 3, 3,9% varianta 4. Varianta 5 a fost aleasă de 7,7% dintre respondenţi, în timp ce pentru varianta 6 au optat 4,8% dintre români, pentru varianta 7 au optat 7,3%, iar pentru varianta 8 au optat 11%. 11,8% dintre respondenţi au ales varianta 9, în timp ce doar 26,9% au declarat că vor merge sigur să voteze. 8,3% reprezintă non-răspunsuri.
Comparativ cu luna februarie, creşte foarte uşor procentul celor care declară că sigur vor vota, în contextul în care apropierea alegerilor pentru Parlamentul European duce la sporirea interesului pentru scrutinul din mai.
Întrebarea privind opţiunile de vot a oferit respondenţilor atât posibilitatea de a alege un partid/alianţă politică, precum si de a opta pentru variantele "nu merg la vot", "nu m-am hotărât", "nu ştiu sau nu răspund". În acest sens, potrivit datelor sondajului, 29,7% dintre respondenţi declară că nu s-au hotărât cu cine vor vota, 11,8% declară că nu vor merge la vot, iar 4,8% nu ştiu sau aleg să nu răspundă la această întrebare.
Dintre românii care îşi exprimă o opţiune de vot clară, ceea ce reprezintă 58,5% din eşantion, 26,9% intenţionează să voteze cu PSD, iar 26,3% cu PNL, cele două partide fiind practic la egalitate. Urmează Alianţa 2020 USR-PLUS cu 15,3%, ALDE cu 9,3% şi Pro România cu 9,1%. Ar mai depăşi pragul electoral doar UDMR, care ar obţine 5%.
Pentru PMP şi-au exprimat intenţia de vot 4,4% dintre respondenţi, în timp ce 1,1% au ales PNŢCD, 1% UNPR şi tot 1% DEMOS. De precizat că Alianţa 2020 şi UNPR au fost măsurate pentru prima dată în sondajul din această lună. Faţă de luna precedentă, se observă că procentele cu care sunt cotate partidele politice înregistrează variaţii minime, cu excepţia Pro România care creşte cu aproximativ două procente.
La alegerile europarlamentare, rezultatul final al votului va fi influenţat suplimentar de numeroşi factori care nu pot fi cuantificaţi într-un sondaj de opinie, precum activitatea partidelor politice, mobilizarea organizaţiilor politice, evenimente de impact pe agenda publică (de exemplu convocarea unui referendum în ziua votului), componenţa listei finale de candidaţi pe care o va prezenta fiecare partid, prezenţa efectivă la urne în ziua alegerilor sau volumul voturilor din afara ţării.
În ceea ce priveşte prezenţa efectivă la urne în ziua alegerilor, Inscop Research a realizat o estimare pe baza unei întrebări dedicate (Pe o scală de la 1 la 10 în care nota 1 înseamnă sigur nu voi vota, iar nota 10 înseamnă sigur voi vota, indicaţi în ce măsură intenţionaţi să vă prezentaţi la vot pentru alegerile europarlamentare, care vor fi organizate în luna mai 2019?).
În condiţiile în care luăm în considerare doar respondenţii care aleg opţiunile 9 şi 10 pentru a izola un segment de populaţie care declară un grad foarte mare de certitudine al prezenţei la vot în ziua alegerilor (reprezentând 38,7% din populaţie, conform datelor sondajului de opinie) şi corelăm aceste răspunsuri cu întrebarea privind opţiunile de vot, constatăm uşoare modificări ale procentelor obţinute de partidele/alianţele politice măsurate, arată INSCOP Research. Astfel, PSD, PNL, Alianţa 2020 USR-PLUS ar obţine mai multe voturi, în timp ce ALDE, Partidul Pro România şi PMP ar pierde voturi. Astfel 29,1% dintre respondenţi declară că ar vota cu PSD (comparativ cu 26,9% la întrebarea clasică), iar 27,1% cu PNL (comparativ cu 26,3% la întrebarea clasică). Urmează Alianţa 2020 USR-PLUS cu 17,7% (15,3% la întrebarea clasică), Partidul Pro România cu 8,1% (9,1% la întrebarea clasică), ALDE cu 7,9% (9,3% la întrebarea clasică) şi UDMR cu 5,2% (5% la întrebarea clasică). Sub pragul electoral s-ar situa PMP cu 3,7% (4,4% la întrebarea clasică), DEMOS cu 0,7% şi PNŢCD cu 0,2%. Rezultatele acestei corelaţii trebuie analizate cu reţinere având în vedere că se bazează pe un sub-eşantion mai mic (aproximativ 400 de subiecţi), ceea ce duce la creşterea nivelului de eroare a datelor.
Sondajul Inscop Research a fost realizat în perioada 5-13 martie 2019, la comanda Fundaţiei Konrad Adenauer, pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenţilor. Volumul eşantionului, de tip multi-stratificat, probabilistic, a fost de 1053 persoane, reprezentativ pentru populaţia neinstituţionalizată a României, cu vârsta de 18 ani şi peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3%, la un grad de încredere de 95%.
DIN ACEEASI CATEGORIE...
ULTIMA ORA
-
Clotilde Armand a fost trimisă în judecată după ce s-a numit singură manager al unui proiect și a încasat fonsuri substanțiale
Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, a fost trimisă în judecată, fiind cercetată cu privire la proiectul pentru care s-a desemnat singură manager. Primarul este acuzat că astfel a obținut și venituri brute lunare în valoare de peste 18 mii de lei, ca urmare a unor dispoziții pe care le-a emis.
-
"Noul Bivolaru" acuzat de trafic de persoane și viol. A păcălit tinere să facă videochat
Polițiștii Direcției Generale de Poliție a Municipiului București - Serviciul de Investigații Criminale Sector 5, împreună cu procurori din cadrul Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism
-
Invocari șamanice în Parlamentul Mexicului. Au tăiat o găină pentru a aduce ploaia!
O găină a fost sacrificată miercuri în Senatul mexican pentru a oferi sângele ei zeului precolumbian al ploii Tlaloc, o ceremonie care a provocat un val de indignare.
-
Cum se păstrează un secret timp de 2000 de ani
În 1974, în timp ce săpau pentru a construi o fântână, sătenii de lângă Xi'an, oraș din estul Chinei, aveau să facă cea mai importantă descoperire arheologică din secolul XX - armata de teracotă a primului împărat Qin, unificatorul Chinei de mai târziu.
-
Se întâmplă o dată la 1 miliard de ani: suntem martorii unui eveniment extraordinar observat doar de câteva ori în istoria vieții pe Pământ
Ocazionalul eveniment evolutiv, denumit endosimbioză primară, survine o dată la fiecare miliard de ani. În această proces rar, un organism înghite un altul și îl integrează ca pe un organ, furnizându-i în schimb nutrienți și alte beneficii.
-
Un bogătan a devenit om al străzii pentru a demonstra că poate ajunge milionar într-un an pornind de la nimic
Un milionar a devenit falit în mod voit, totul pentru un experiment social bizar. A renunțat însă brusc după ce a început să aibă probleme serioase de sănătate. Câţi bani a reuşit să strângă în primele 10 luni ale provocării.
-
O nou studiu spulberă veganismul: Consumul de carne ajută la funcționarea corectă a creierului
O dietă sănătoasă şi echilibrată este asociată cu o mai bună sănătate a creierului şi cu bunăstarea mintală, sugerează un nou studiu citat miercuri de DPA/PA Media.
-
Poate România să aibă propriul program pentru viitor? Și pentru propria dezvoltare?
În jurul globului se află peste 4500 de sateliți. Mai precis, la finalul anului 2021 erau 4550. Peste 70 de țări dețin sateliți de telecomunicații, iar România nu se află printre ele. Lista lor poate fi parcursă aici.
-
Promovarea produselor online: 7 metode eficiente
Indiferent dacă abia ai început o afacere online sau vrei să dai un boost prezenței pe internet pe care o ai deja, e important să te gândești la strategii care să te ajute să atragi mai mulți clienți și să-ți faci produsele cunoscute. Îți vom împărtăși, în continuare, șapte metode prin care să-ți promovezi produsele online și să-ți mărești șansele de vânzare.
DIN CATEGORIE
- TOP CITITE
- TOP COMENTATE
- 1.Ratatul NATO vrea la război! Iohannis cere noi recruți în Armata Română: "Trebuie să intensificăm rezerva de personal militar!"
- 2.Planul B ca sa nu se mai tina alegerile: Proiect de lege pentru "Situatii de Criză" propus în dezbatere publică de Ministerul Apărării
- 3.Cozmin Gușă, posibil candidat al AUR pentru Primaria Capitalei: "N-au vrut să mă sperie, au vrut să mă omoare!"
- 4.Cosmin Gușă încurcă jocurile de culise de la Primăria Capitalei. Se bate de la egal la egal cu Nicușor Dan, iar Piedone si Cîrstoiu devin outsideri
- 5.Cum au fost furați zilnic și îndatorați cu mii de euro toți românii
- 6.Cum să fraudăm alegerile cinstit: România are mai mulți cetățeni cu drept de vot decât populația totală de la recensământ
- 7.Dan Puric la Muntele Athos: "Voi candida la președinție, când mă va suna personal Putin de la Moscova!"
- 8.Alianța AUR la un pas de a se rupe din cauza ilegalitatilor din listele semnăturilor depuse la BEC
- 9.Tudor Chirilă: "Am tot ce trebe', mă bag la primărie!"
- 10.Nuțu Cămătaru și-a făcut IFN după ce a văzut ce dobânzi se practică. Ce recupera el inainte era "pistol cu capse"!
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu