ZC
ZC




ZC




Cum un spion german, care este primarul unui mare oras romanesc, a devenit seful unui partid din Romania

Postat la: 15.06.2025 | Scris de: ZIUA NEWS

Cum un spion german, care este primarul unui mare oras romanesc, a devenit seful unui partid din Romania

Când analizăm biografia lui Dominic Samuel Fritz, actualul primar al Timișoarei, conturul unui activist civic idealist se estompează rapid, lăsând loc unui profil mult mai complex și mult mai îngrijorător.

Studiile sale internaționale, apartenența la structuri guvernamentale germane de rang înalt, activitatea în diplomație și mai ales funcția de șef de cabinet al fostului președinte german Horst Köhler, îl apropie mai mult de arhitectura rețelelor de influență geopolitică decât de imaginea unui voluntar altruist îndrăgostit de România.

Cu o carieră diplomatică impecabilă, burse de elită, misiuni strategice în Africa și o rețea extinsă în jurul Agenției Germane pentru Cooperare Internațională (GIZ), Fritz pare mai degrabă un cadru instruit al serviciilor occidentale - potențial BND (Bundesnachrichtendienst) serviciul german de informații externe - decât un simplu „cetățean european îndrăgostit de Timișoara".

E imposibil să nu remarcăm o discrepanță majoră între aparențele de „voluntar caritabil" și realitatea unei cariere construite aproape exclusiv în medii diplomatice, strategice și instituții internaționale de elită, toate direct conectate la interesele geopolitice ale Germaniei. CV-ul său, de altfel impresionant, este mai degrabă o filieră clasică de pregătire pentru un agent BND, decât o traiectorie a unui „civist european" pasionat de timișoreni și langoși.

Fără a deține cetățenie română la momentul candidaturii, Fritz a profitat de o breșă legislativă (una care ridică semne de întrebare despre interesele politice interne), și a câștigat în mod suspect de facil alegerile locale din 2020, cu un scor de peste 53%. Susținerea sa a venit din partea USR și a FDGR - formațiune care ridică și ea serioase semne de întrebare, fiind continuatoarea de facto a Grupului Etnic German (GEG), organizație nazistă condamnată la Nurnberg.

Așadar a beneficiat de o campanie electorală susținută intens de structuri ONG, fonduri externe și sprijin mediatic neobișnuit de favorabil. Câștigul său a fost „prea ușor" într-un oraș complicat ca Timișoara, ceea ce ridică întrebări serioase privind influențele externe în alegeri. Cine l-a „curățat" în drum spre funcția de primar și de ce?

FDGR și moștenirea GEG - o tăcere vinovată, care a avut suportul lui Iohannis „Medaliat de Onoare" al FDG, Fritz nu a fost vreodată un simplu voluntar. A lucrat în structuri guvernamentale ale Germaniei, la Agenția pentru Cooperare Internațională (GIZ) și a fost timp de 10 ani membru al Partidului Verzilor, ocupând funcții de organizare electorală. Între 2016 și 2019 a fost șef de cabinet al fostului președinte german Horst Köhler, iar anterior consilier în misiuni diplomatice și de reconstrucție post-conflict în Liberia, Africa și Orientul Mijlociu.

Aceasta este o traiectorie clasică pentru formarea unui ofițer de influență, nu a unui „român prin alegere". În mod absolut inexplicabil, niciun serviciu de informații românesc nu a semnalat public vreo vulnerabilitate de securitate legată de Dominic Fritz. Nicio verificare transparentă a trecutului său profesional, nicio întrebare despre implicarea sa în structuri de influență internaționale, nicio evaluare de risc asupra unei persoane care a avut acces direct la informații sensibile la nivel global. O astfel de pasivitate instituțională este periculoasă și indică fie complicitate, fie infiltrare. Așa că cea mai tulburătoare parte a acestui caz este inexistența unui semnal clar de alarmă din partea serviciilor de informații românești (SRI, SIE). Niciun raport, niciun avertisment public, nici măcar vreo investigație oficială despre conexiunile externe ale lui Fritz.

Dominic Fritz nu este un caz izolat. Este un exemplu de inginerie politică externă aplicată în inima României, cu binecuvântarea tăcută a serviciilor secrete autohtone și complicitatea clasei politice. Când un cetățean străin, cu trecut diplomatic, cu legături la vârful politicii germane, fără credință clară și cu o susținere venită din partea unui partid cu rădăcini naziste, devine primar într-un oraș-cheie al României fără opoziție reală și fără verificări serioase, nu mai vorbim de democrație, ci de capturarea statului.

Cazul Fritz nu mai este doar despre un cetățean german simpatic și entuziast. Este un exemplu de influență externă directă, consolidată instituțional și mediat prin mecanisme soft de integrare emoțională și simbolică. Este cel mai evident profil de „agent pe față" nesancționat în România postdecembristă, protejat de tăcerea suspectă a serviciilor și complicitatea unor politicieni corupți.

Liviu Man

loading...
PUTETI CITI SI...

Cum un spion german, care este primarul unui mare oras romanesc, a devenit seful unui partid din Romania

Postat la: 15.06.2025 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Când analizăm biografia lui Dominic Samuel Fritz, actualul primar al Timișoarei, conturul unui activist civic idealist se estompează rapid, lăsând loc unui profil mult mai complex și mult mai îngrijorător.

Studiile sale internaționale, apartenența la structuri guvernamentale germane de rang înalt, activitatea în diplomație și mai ales funcția de șef de cabinet al fostului președinte german Horst Köhler, îl apropie mai mult de arhitectura rețelelor de influență geopolitică decât de imaginea unui voluntar altruist îndrăgostit de România.

Cu o carieră diplomatică impecabilă, burse de elită, misiuni strategice în Africa și o rețea extinsă în jurul Agenției Germane pentru Cooperare Internațională (GIZ), Fritz pare mai degrabă un cadru instruit al serviciilor occidentale - potențial BND (Bundesnachrichtendienst) serviciul german de informații externe - decât un simplu „cetățean european îndrăgostit de Timișoara".

E imposibil să nu remarcăm o discrepanță majoră între aparențele de „voluntar caritabil" și realitatea unei cariere construite aproape exclusiv în medii diplomatice, strategice și instituții internaționale de elită, toate direct conectate la interesele geopolitice ale Germaniei. CV-ul său, de altfel impresionant, este mai degrabă o filieră clasică de pregătire pentru un agent BND, decât o traiectorie a unui „civist european" pasionat de timișoreni și langoși.

Fără a deține cetățenie română la momentul candidaturii, Fritz a profitat de o breșă legislativă (una care ridică semne de întrebare despre interesele politice interne), și a câștigat în mod suspect de facil alegerile locale din 2020, cu un scor de peste 53%. Susținerea sa a venit din partea USR și a FDGR - formațiune care ridică și ea serioase semne de întrebare, fiind continuatoarea de facto a Grupului Etnic German (GEG), organizație nazistă condamnată la Nurnberg.

Așadar a beneficiat de o campanie electorală susținută intens de structuri ONG, fonduri externe și sprijin mediatic neobișnuit de favorabil. Câștigul său a fost „prea ușor" într-un oraș complicat ca Timișoara, ceea ce ridică întrebări serioase privind influențele externe în alegeri. Cine l-a „curățat" în drum spre funcția de primar și de ce?

FDGR și moștenirea GEG - o tăcere vinovată, care a avut suportul lui Iohannis „Medaliat de Onoare" al FDG, Fritz nu a fost vreodată un simplu voluntar. A lucrat în structuri guvernamentale ale Germaniei, la Agenția pentru Cooperare Internațională (GIZ) și a fost timp de 10 ani membru al Partidului Verzilor, ocupând funcții de organizare electorală. Între 2016 și 2019 a fost șef de cabinet al fostului președinte german Horst Köhler, iar anterior consilier în misiuni diplomatice și de reconstrucție post-conflict în Liberia, Africa și Orientul Mijlociu.

Aceasta este o traiectorie clasică pentru formarea unui ofițer de influență, nu a unui „român prin alegere". În mod absolut inexplicabil, niciun serviciu de informații românesc nu a semnalat public vreo vulnerabilitate de securitate legată de Dominic Fritz. Nicio verificare transparentă a trecutului său profesional, nicio întrebare despre implicarea sa în structuri de influență internaționale, nicio evaluare de risc asupra unei persoane care a avut acces direct la informații sensibile la nivel global. O astfel de pasivitate instituțională este periculoasă și indică fie complicitate, fie infiltrare. Așa că cea mai tulburătoare parte a acestui caz este inexistența unui semnal clar de alarmă din partea serviciilor de informații românești (SRI, SIE). Niciun raport, niciun avertisment public, nici măcar vreo investigație oficială despre conexiunile externe ale lui Fritz.

Dominic Fritz nu este un caz izolat. Este un exemplu de inginerie politică externă aplicată în inima României, cu binecuvântarea tăcută a serviciilor secrete autohtone și complicitatea clasei politice. Când un cetățean străin, cu trecut diplomatic, cu legături la vârful politicii germane, fără credință clară și cu o susținere venită din partea unui partid cu rădăcini naziste, devine primar într-un oraș-cheie al României fără opoziție reală și fără verificări serioase, nu mai vorbim de democrație, ci de capturarea statului.

Cazul Fritz nu mai este doar despre un cetățean german simpatic și entuziast. Este un exemplu de influență externă directă, consolidată instituțional și mediat prin mecanisme soft de integrare emoțională și simbolică. Este cel mai evident profil de „agent pe față" nesancționat în România postdecembristă, protejat de tăcerea suspectă a serviciilor și complicitatea unor politicieni corupți.

Liviu Man

albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE