Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Ministrul Dan Costescu e marioneta directoarei Anișoarei Cornilă. Vor să falimenteze aeroporturile din Capitală și TAROM

Postat la: 23.12.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

0

ZIUAnews a semnalat ieri ca prin aranjament golanesc, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, vrea sa preia cu forta controlul Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB) prin inlocuirea, printr-o chitita avocateasca, a actualului director, Sorinel Ciobanu, cu Liviu Radu - omul lui Ion Tiriac si al lui Dan Radu Rusanu.

In realitate este doar o inginerie "tesuta" pe repede inainte de catre ministrul Dan Costescu si controversata directoare a Directiei Juridice din Ministerul Transporturilor -Anisoara Cornila ca sa-l repuna in functie pe Liviu Radu. Convocarea de catre ministrul Transporturilor pe 16 decembrie 2015 a Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor de la CNAB (vezi facsimil) pentru data de 21 decembrie 2015 este cam pe langa lege, adica pe langa OUG 109/2015, intrucat in imputernicirea semnata de Dan Costescu nu se mentioneaza care este motivul urgent de convocare al membrilor AGA. In plus, din informatiile detinute de ZIUAnews, secretarul general al Ministerului Transporturilor, Mircea Jorj, era pe 18 decembrie 2015, cand a semnat imputernicirea de convocare a AGA de la CNAB, in concediu de odihna, adica acasa la Cluj Napoca.

Revocarea, cu reîncadrare anticipată

Fostul director al CNAB, Liviu Radu, sustine ca a fost revocat ilegal de catre membru AGA de la acea vreme din functie la data de 29.05.2014 intrucat in baza OUG109/2011 avea un contract de mandat incheiat in 21 mai 2013, pentru patru ani, adica pana in mai 2017. Ca atare, el a atacat in instanta hotararea AGA din 29 mai 2014, pe motiv ca este nestatutara si ilegala, considerand ca a fost schimbat abuziv. Dupa o sarabanada de procese, Liviu Radu sustine ca trebuia sa fie repus in fruntea CNAB. In realitate, asa zisa sa repunere in functia de director general al CNAB este rezultatul si aranajamentelor regizate de catre directoarea Anisoara Cornila.

Dar, ceea ce nu s-a mentionat este faptul ca Directia Juridica a Ministerului Transporturilor, condusa de catre Anisoara Cornila, trebuia sa reprezinte si sa apere in instanta interesele Ministerului Transporturilor in procesul cu Liviu Radu. Cum a aparat interesele Ministerului Transporturilor ale CNAB se poate vedea cu ochiul liber, iar institutiile de forta ale statului pot verfica foarte simplu acest noncombat facut de Cornila. Dar, deocamdata, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, vrea sa musamalizeze problema de la CNAB, si ca atare o lasa pe Anisoara Cornila sa-si faca in continuare smenurile in Ministerul Transporturilor si la companiile din subordinea acestuia.

O mână spală pe cealalta, și ambele fața Anișoarei pe banii de la ROMATSA

Potrivit declaratiei de avere, in 2014 cand inca Liviu Radu era inca la sefia CNAB, Anisoara Cornila a incasat indemnizatie ca membru CA al CNAB in calitate de reprezentant al Ministerului Transporturilor. Mai mult, tot in acel an, Anisoara Cornila era reprezentantul Ministerul Transporturilor in CA de la Romatsa unde unul dintre membri era chiar sotia lui Liviu Radu, Carmen Radu. Mai mult, in timp ceera membru in CA de la Romatsa, ea a descoperit o modalitate aparte de a beneficia de sponsorizare tocmai din partea Romatsa. Fundaţia Liviu Pop Marian, controlată de către senatorul PSD de Maramureş- Liviu Pop, solicită Regiei Autonome- Administraţia Română a Serviilor de Trafic Aerian- ROMTSA SA o sponsorizare de 8.000 de euro pentru doamna Anişoara Cornilă.

Ulterior acestei cereri, Consiliul de Administraţie de la ROMATSA, din care unul dintre membri este chiar directorul general din Ministerul Transporturilor, Anişoara Cornilă, iar altul era chiar Carmen Radu, a aprobat contractul de sponsorizare nr.16729/31.07. 2014 pentru fundaţia senatorului PSD. La câteva zile, mai exact pe 6 august 2014, ROMATSA emite ordinul de plată 3139 pentru suma de 35.400 de leipentru sponsorizarea solicitată de Fundaţia Liviu Pop pentru directorul Anişoara Cornilă.

Practic, Anişoara Cornilă a cerut sponsorizare la ROMATSA, prin fundaţia senatorului de Maramureş, şi tot ea, în calitate de membru în Consiliul de Administraţie, îşi aprobă suma de sponsorizare. Si astfel, sponsorizarea pentru Cornila a fost aprobata si de catre sotia lui Liviu Radu. Insa, smecheria acestei sponsorizari a fost musamalizata de catre fostul ministru alTransporturilor Ioan Rus, prin intermediul unor oameni ai sai de incredere printre care se numara si secretarul general al Ministerului Transporturilor- Mircea Jorj.

Cadoul lunar de 8.500 de euro de la soacra Cornilă către ginerele Țiclea decontat din banii Tarom

Printr-un aranjament ordinar cu iz penal, membrii CA de la Tarom au aprobat infiintarea unui post de director administrativ al companiei pentru Tiberiu Ticlea, ginerele controversate directoare juridice a Ministerului Transporturilor, Anisoara Cornila. Numai ca acest aranjament este mai mult decat penal, intrucat pe 23 martie 2015, ministrul Transporturilor de la cea vreme - Ioan Rus, prin intermediul secretarului general Mircea Jorj, o revoca pe Anisoara Cornila din Consiliul de Administratie de la Tarom , dar tot in aceasi zi il muneste pe ginerele acesteia- Tiberiu Ticlea.

Ulterior, printr-un alt aranajment ilegal, dar cu iz penal, ginerele lui Cornila este pus director administrativ la Tarom. Acest Tiberiu Ticlea nu avea ce sa caute in bordul administrativ de la Tarom pentru simplul fapt ca nu are nici experienta si pregatire necesar asa cum stipuleaza OUG 109/2011, si mai mult de atat nu poate ocupa postul de director administrativ al companiei. Dar, din acest aranjament penal, Ticlea incaseaza lunar 37.759 de lei, adica circa 8.500 de euro, ca asa vrea „mamica" Anisoara Cornila, fosta gestionara dutty-free din Vama Giurgiu, care a transformat birourile Ministerului Transporturi in studiouri foto!

Aranjamentele țesute de Anișoara Cornilă la Tarom au intrat în vizorul DNA

Ca atare, sindicalistii de la Tarom au denuntat la DNA si primului ministru Dacian Ciolos acest aranjament, cerand totodata ministrului Transporturilor Dan Costescu sa clarifice „modul in care a fost facuta selectia membrilor CA, cine a aplicat si cum au fost aplicate prevederile OUG 109/2011″, aducand „in atentia Dumneavoastra cazul celui mai tanar (28 de ani) membru al CA (dl Tiberiu Ticlea), numit recent si in functia de Director General Administrativ/ CAO, functie nou inventata, in sfidarea solicitarilor insistente ale angajatilor si sindicatelor care isi doresc o schema de organizarea si functionare a companiei mai flexibila, cu un aparat de conducere mai redus, responsabil si eficient".

„Intrebam in mod legitim, in baza caror comptente a fost selectat dl Ticlea, ce il recomanda ca membru CA Tarom si in plus, in pozitia de CAO, fiind cunoscut faptul ca experienta sa in activitate se reduce la „...singurele joburi avute sunt cel de Managing Partener la firma de avocatura Ticlea, Ticlea & Partners (cea a tatalui sau/ Alexandru Ticlea) si cel de asistent universitar la „celebra " Universitate Ecologica (unde rector este tot tatal/ Alexandru Ticlea)", il intreaba sindicalistii pe ministrul Dan Costescu. Insa, ministrul Transporturilor nu a facut nimic in acest sens, fapt de demonstreaza ca este o marioneta a directoarei Anisoara Cornila.

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE